۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85565654
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای نهبندان ناسالم شد

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبر: 85565654
کیفیت هوای نهبندان ناسالم شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان نهبندان بر اساس داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور به دلیل بروز گرد و غبار در وضعیت ناسالم است.

اسدالله حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ساعت هشت صبح امروز در شهرستان نهبندان ۱۵۴ بوده که نشانگر وضعیت ناسالم است.

وی بیان کرد: همچنین کیفیت هوا در بیرجند با شاخص ۵۳ در وضعیت قابل قبول و حاجی آباد با شاخص ۳۷ در وضعیت پاک قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گرد و غبار علت اصلی آلودگی هوا در این استان، به شهروندان توصیه کرد در روزهای دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند اما در روزهای دارای هوای آلوده از تردد در سطح شهر و مناطق آلوده دوری کنند.

خراسان جنوبی دارای ۱۲ شهرستان است و پنج ایستگاه پایش کیفی هوا در این استان وجود دارد که ۲ ایستگاه در بیرجند و مابقی در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه مستقر است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان تا پایان هفته وزش بادهای نسبتا شدید تا شدید، وقوع پدیده گرد و خاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات و در مناطق مستعد مانند مرز شرقی کماکان احتمال وقوع طوفان و گرد و خاک وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha