۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85565666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعزام ۳۶ درصد زائران اربعین خراسان شمالی با ناوگان عمومی

بجنورد- ایرنا- سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۴۴۲ نفر معادل ۳۶ درصد زائران این استان متقاضی اعزام به اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی هستند.

علی کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۲۲۵ نفر از خراسان شمالی برای سفر به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام و تاکنون ۱۵ هزار و ۵۹۵ نفر از آنان با پرداخت بیمه سفر خود را قطعی کرده اند.

وی افزود: از مجموع ثبت نام کنندگان ۳۴۰ نفر شامل چهار درصد متقاضی سفر هوایی شده اند و ۴۸۶ نفر شامل سه درصد تاکسی را برای این سفر انتخاب کرده اند.

سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی تصریح کرد: همچنین ۹ هزار و ۵۹۳ نفر نیز شامل ۴۵ درصد وسایل شخصی را برای سفر اربعین انتخاب کرده اند.

وی گفت: ستاد اربعین کشور از زائران اربعین خواسته است تا با وسایل شخصی خود را به مرز برسانند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی با کمبود ناوگان عمومی زمینی و هوایی مواجه است افزود: تردد زائران با وسیله شخصی شرایط بهتری را برای زائران بدون وسیله فراهم می کند.

کاظمی اظهارکرد: متقاضیان به شرکت در مراسم پیاده روی اربعین به سایت اینترنتی Samah.haj.ir مراجعه کنند و زائرانی که دسترسی به اینترنت ندارند به دفاتر زیارتی مراجعه کرده و جهت شرکت در پیاده روی اربعین ثبت نام کنند.

وی گفت: از مجموع شرکت کنندگان در این سفر معنوی در سامانه سماح ۱۰ هزار و ۵۰۳ نفر مرد، ۶ هزار و ۱۷۲ نفر زن و مابقی نیز کودک و نوجوان هستند.

اربعین امام حسین(ع) فرصتی است برای عاشقان میلیونی آن حضرت که از همه نقاط دنیا در کربلای معلی گرد هم آیند و به مولایشان بگویند: "لبیک یا حسین"

شور و شوق ایرانیان برای حضور در این بزرگترین اجتماع بشری به دلیل عشق و ارادت بی شائبه به سید و سالار شهیدان، هر ساله رو به افزایش است و بالطبع برنامه ریزی ها برای تسهیل امور امری ضروری است.

ستاد مرکزی اربعین به تمامی متقاضیانی که عزم تشرف برای زیارت اربعین دارند تاکید می کند که در مدت زمان تعیین شده نسبت به ثبت نام در سامانه سماح و خرید بیمه نامه اربعین اقدام کنند تا از این طریق امکان برنامه ریزی مناسب برای تسهیل امور و ارائه خدمات مطلوب از سوی خادمان اربعین فراهم شود.

سال‌های اخیر، میلیون‌ها نفر در این راهپیمایی شرکت کردند به‌نحوی که این رویداد، بزرگترین گردهمایی سالانه مذهبی در جهان عنوان شد و درباره تعداد حاضران در این راهپیمایی، آمارهایی بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون نفر بیان شده است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع شده است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha