۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85565677
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

درخشش دانش‌آموزان خراسان‌شمالی در جشنواره کتابخوانی

بجنورد-ایرنا- رییس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: دانش‌آموزان دختر استان در جشنواره کتابخوانی «کتاب نوش» چهار مقام کشوری کسب کردند.

امید ایزانلو روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: «نازنین نرگس کاویانی» و «نازنین زهرا منصوری» از مانه و سملقان، «آوا هامون نورد» از جاجرم و «زهرا محمدی» از اسفراین موفق به کسب مقام اول این جشنواره شدند.

وی افزود: ۲ هزار دانش آموز از خراسان شمالی در سایت جشنواره کتاب‌نوش ثبت‌نام کردند که چهار نفر از دختران موفق به حضور در این رویداد ملی کتابخوانی به میزبانی شهرکرد شدند.

ایزانلو خاطرنشان کرد: جشنواره کتاب نوش، رویداد کتابخوانی است و فراخوان برای شرکت در آن از اواخر آبان پارسال داده شده و تمام دانش آموزان سراسر کشور می‌توانستند به شکل برخط وارد سایت کتاب نوش شده، کتاب تهیه کنند و در فعالیت‌هایی که بر اساس این کتاب ها طراحی شده شرکت کنند و به کنش گری فعال بپردازند.

رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم پس از کسب حد نصاب امتیاز در سایت کتابنوش به صورت مستقیم به مرحله کشوری راه پیدا می کردند که اختتامیه ملی ویژه دختران از ۱۸ تا ۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ و اختتامیه ملی ویژه پسران از ۲۳ تا ۲۶ مرداد است.

وی گفت: جواب دادن به سوالات کتاب‌های جشنواره، تولید کتاب صوتی از ترجمه کل قرآن کریم، ایجاد حساب کاربری در اپلیکیشن ویراستی به نام یار دوازدهم و اقدام برای تولید محتوای مجازی در این صفحه از مهمترین چالش های این رویداد جذاب کتابخوانی بود.

به گزارش ایرنا ابوالفضل عقیقی و حسین جعفری از خراسان‌شمالی نیز در بخش پسران به این رویداد کتابخوانی ملی راه یافتند که از ۲۳ الی ۲۶ مرداد ماه در شهرکرد حضور پیدا خواهند کرد.

بیش از ۱۹۳ هزار دانش آموز خراسان شمالی در ۲ هزار آموزشگاه تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha