احیای حقوق عامه مسافران در دستورکار دادستانی سیستان و بلوچستان قرار دارد

زاهدان - ایرنا - سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: یکی از ثمرات دستگاه قضایی احیا حقوق عامه و صیانت از حقوق مسافران در حوزه حمل و نقل هوایی و زمینی است.

ابوالفضل احمدزاده روز دوشنبه در حاشیه جلسه تکریم و صاینت از حقوق مسافران در حوزه حمل و نقل هوایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا زاهدان اظهار کرد: یکی از مصادیق احیای حقوق عامه مردم در سیستان و بلوچستان مربوط به حقوق مسافران در حوزه حمل و نقل هوایی است.

وی با اشاره به تاخیر چند ساعته در پرواز زاهدان - تهران در ماه گذشته ادامه داد: این جلسه به واسطه اتفاقاتی که درباره تاخیر و تعلل بیش از حد برخی از شرکت های هواپیمایی در مرکز سیستان و بلوچستان رخ داده بود تشکیل شده است.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان بیان کرد: در این نشست که با حضور تمامی نماینده‌های شرکت های مرتبط و فعال در حوزه حمل و نقل هوایی در سیستان و بلوچستان برگزار شد ابتدا موضوعات مرتبط با دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه پرداخته شد و به نوعی تعریف از حقوق عامه مرتبط با حقوق مسافران در حوزه حمل و نقل هوایی داده شد.

وی با اشاره به اینکه مصادیق عام و مورد نیاز حقوق عامه در سیستان و بلوچستان با رویکرد حقوق مسافران تبیین شد تصریح کرد: تکلیف دستگاه قضایی در مواقع این‌چنینی این است که به مسائل مرتبط با حقوق عامه عکس العمل مناسب و متقنی داشته باشد.

احمدزاده با بیان اینکه رویکرد دیگر دستگاه قضا تعزیری و هشدار دهنده بوده است عنوان کرد: اگر شرکت های فعال در مرکز سیستان و بلوچستان تاخیرهای بلا وجه و بدون موازین که به مردم نیز اطلاع رسانی نشده باشد داشت، قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با استمرار این جلسات از طرفی ادبیات خاص حقوق مرتبط با مسافر و ارتباط با حقوق عامه تولید می‌شود که این مورد جز افتخارات دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود که در مقابل مسائل تضییع حقوق عامه مردم مصادیق خاص خودش را دنبال می‌کند، اما اگر این تاخیرها همچنان مستمر و ادامه داشته باشد بالاخره سازمان هواپیمایی کشوری ملزم است که به این موضوع رسیدگی کند.

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی زاهدان گفت: وظیفه دادستانی این است که در صورت کثرت این تاخیرها گزارشات محرز قضایی خود را به مقامات قضایی سیستان و بلوچستان ارائه دهد و قطعا این رویکرد به دادستانی کل کشور ارائه خواهد شد تا اینکه شاهد رعایت حقوق مسافرین در حمل و نقل هوایی بیشتر از پیش باشیم.

به گزارش ایرنا، پرواز ایران ایر تور ۹۷۵ در مسیر تهران – زاهدان – تهران نهم تیرماه به علت نقض فنی دچار مشکل شد که پرواز مذکور پس از اتمام مسافرگیری اقدام به استارت می کند اما بدلیل نقص فنی استارت انجام نمی‌شود که پس از پیگیری‌های لازم و معطلی هشت ساعته مسافران با پرواز فوق العاده به تهران منتقل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha