پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست ودوم مرداد به پایش الکترونیک شناورهای کشور، ایجاد رشته دکتری مدیریت سازمان‌های مردم نهاد، مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان، تامین دارو و تجهیزات اربعین در مرزها، افزایش ۵۰ درصدی آتش‌سوزی طبیعت، ارتقا درجه ۳۳ شهرداری، ارائه خدمات درمانی با ۱۲ هزار تخت فعال بیمارستانی و آیین تودیع و معارفه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

برگزاری اردو برای ۸۳۰ دانش‌آموز اهل تسنن/ارائه خدمات درمانی و بهداشتی

 مدیر مجموعه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) گفت: اردویی از ۱۰ شهر کشور برای ۸۳۰ دانش‌آموز اهل تسنن از ۲۶ تا ۳۱ شهریورماه جاری در اردوگاه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

 سردار سید محمد آقامیر درباره اردوی فرهنگی ورزشی دانش آموزان غرب کشور اظهار کرد: بنیاد علوی در ۳۵۰ نقطه کشور جامعه هدف در راستای توانمندسازی و خوداتکایی حوزه دانش آموزان و جوانان دارد.

وی افزود: نگاه ما به اردو برای صرفا اوقات فراغت نیست بلکه نیاز به برنامه ریزی مناسب برای اعتمادسازی، رشد و بالندگی نوجوانان است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آیین تودیع و معارفه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد

 آیین تودیع انسیه ‌خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دولت سیزدهم و معارفه زهرا بهروز آذر ، به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دولت چهاردهم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که در ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، از انسیه ‌خزعلی به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دولت سیزدهم تقدیر و زهرا بهروز آذر ، به عنوان معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دولت چهاردهم معرفی شد.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، آذر منصوری، ناهید خدا کرمی، الهام فخاری و جمعی از بانوان در این آیین حضور داشتند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

حمایت از صنعت پلاسما راهی برای جلوگیری از خروج ارز

کمیته پلاسمای انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران در نامه‌ای به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر اهمیت تولید داروهای مشتق از پلاسما تأکید کرده و خواستار حمایت‌های جدی‌تری از این صنعت شد.

به گزارش ایرنا در این نامه، به ضرورت تامین پایدار داروهای حیات‌بخش و استراتژیک، از جمله آلبومین و ایمنوگلوبولین، اشاره شده و بر نقش حیاتی این محصولات در جلوگیری از خروج ارز و ایجاد درآمدهای ارزی برای کشور تأکید شده است.

️ این کمیته از وزارت بهداشت خواسته است تا برای افزایش ظرفیت تولید پلاسما، حمایت از زیرساخت‌های پالایش پلاسما، به‌روزرسانی قیمت فرآورده‌های تولید داخل و حمایت از صدور تکنولوژی تولید پلاسما به کشورهای منطقه اقدام کند. همچنین بر اهمیت دعوت از نمایندگان بخش خصوصی در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه تأکید شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مردم باید در حوزه‌های اقتصادی حضور فعال داشته باشند

وزیر کشور با بیان اینکه تشکل‌ها در همه حوزه‌ها ورود کرده و موفق بوده‌اند، گفت: حضور مردم در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی وجود دارد و باید در حوزه اقتصادی هم فعال‌تر باشند.

احمد وحیدی در رویداد روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اظهار داشت: در یک جامعه بزرگ و پویا مثل ایران، مردم بسیار مهم هستند و در نظام مردم سالار ما مردم حرف اول و آخر را می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه هر جا مردم حضور داشته باشند موضوعات حل و فصل خواهد شد، اضافه کرد: مردم ما حتی در حوزه دفاع هم حضور قوی داشتند و این حضور در بحث امنیت و پیروزی انقلاب هم چشمگیر بود و در حوزه اجتماعی نیز مردم با شرکت در قالب تشکل ها خود را نشان دادند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

تامین دارو و تجهیزات اربعین در مرزها/خدمات ۲۴ساعته در داروخانه‌های مرزی

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو از تامین دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی در مرزهای بین‌المللی شلمچه و مهران به منظور خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی در این مناطق خبر داد.

فرشته میرزازاده با بیان اینکه مشکلی از بابت دارو در مرزهای ورودی مهران و شلمچه وجود ندارد، گفت: سازمان غذا و دارو از چندین ماه گذشته معاونتهای غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی ایلام را برای خدمت دهی به زائرین اربعین مجهز کرده است.

وی افزود: انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای مورد نیاز به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) تامین، خریداری و در انبار استراتژیک این معاونت‌ها نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان‌های این دو مرز بین المللی قرار می‌گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

آتش‌سوزی طبیعت از ابتدای امسال ۵۰ درصد افزایش داشته است

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: آمارها نشان می‌دهد که آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در مناطق چهارگانه از ابتدای امسال تا ۱۵ مرداد نسبت به تمام سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ جمشید محبت خانی در گفت و گو با خبرنگار محیط زیست ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا ۱۵ مرداد ماه ، ۹۱ مورد آتش سوزی با وسعت چهار هزار و ۳۸۱ هکتار در مناطق حفاظت شده رخ داده در حالی که در تمام سال گذشته ۱۵۶ مورد آتش سوزی با وسعت ۲ هزار و ۳۲۲ هکتار رخ داده است.

وی اظهار داشت: بیشترین آمار به ترتیب مربوط به استان های کهگیلویه و بویراحمد با ۲ هزار هکتار در منطقه حفاظت شده خائیز، کرمانشاه هزار و ۵۰۰ هکتار در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل و خوزستان با ۷۱۳ هکتار در منطقه حفاظت شده دز و کرخه بوده است، البته بیشترین وسعت آتش سوزی منطقه خائیز بوده که ۴۷ درصد از کل وسعت آتش سوزی را به خود اختصاص داده است.

فرمانده یگان حفاظت محیطزیست با اشاره به اینکه بیشتر آتش سوزی ها در غرب کشور بود تاکید کرد: به علت بارندگی های خوب فصل بهار و پوشش گیاهی مناسب شاهد وقوع آتش سوزی در این مناطق هستیم البته بیشتر آتش سوزی ها عامل انسانی است که معمولا هم غیر عمدی است اما به علت یک سری بی احتیاطی ها آتش سوزی رخ می دهد بنابراین تاکید می شود که مردم وقتی وارد طبیعت می شوند نکات ایمنی را رعایت کنند تا منجر به آتش سوزی نشود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

حمایت جامعه وکلا و کارشناسان از وزیر پیشنهادی دادگستری

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با تاکید بر حمایت جامعه وکلا و کارشناسان از وزیر پیشنهادی دادگستری گفت: نگاه آقای رحیمی به جامعه وکلا و کارشناسان رسمی همراه با تکریم است و دغدغه‌ها و مطالبات جامعه وکالت را به خوبی می‌شناسد و نسبت به رفع آنها دغدغه و اهتمام دارد.

حسن عبدلیان‌پور در گفت وگو با خبرنگار قضایی ایرنا درباره توان مدیریتی و کارنامه اجرایی امین حسین رحیمی وزیر پیشنهادی دولت وفاق ملی، اظهار داشت: آقای رحیمی به جایگاه وزارت دادگستری در دولت و نقش این وزارتخانه در تعامل و ارتباط با قوه قضاییه و مقننه اشراف کامل دارد و مصمم به پیگیری امور محوله است.

وی از روحیه تعاملی و همفکری رحیمی وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم به عنوان نقطه مثبت یاد کرد و در این باره گفت: هم‌اندیشی، پیگیری امور و مردمی بودن از ویژگی‌های بارز آقای دکتر رحیمی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

ارائه خدمات درمانی با بیش از ۱۲ هزار تخت فعال بیمارستانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: اکنون ۱۲ هزار و ۴۷ تخت فعال در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، عبدالرضا پازوکی در هم اندیشی با اصحاب رسانه که در محل دانشگاه برگزار شد، افزود: اکنون ۴۰ واحد خوابگاه متاهلی داشته و در آینده ۹۰ واحد متاهلی دیگر نیز به این آمار اضافه خواهد شد.

وی بیان کرد: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهدای سلامت و بیمارستان امام خمینی شهریار پس از ۳۴ سال افتتاح شده است. این دانشگاه رتبه سوم در زمینه تولید مقالات در حوزه جراحی چاقی و متابولیک را کسب کرده است؛ این دانشگاه رتبه اول را بر اساس نظام رتبه بندی تایمز در حوزه شاخص سلامت و رفاه کسب کرده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

فراخوان هلال‌احمر برای دریافت روایت‌های اربعینی «من نائب شهیدم»

جمعیت هلال‌احمر در قالب فراخوانی، از امدادگران، نجاتگران و داوطلبان عضو این جمعیت که در ایام اربعین حسینی خدمتگزار عزاداران و زائران هستند، خواست تا روایت‌های اربعینی خود از خدمت به زائران در قالب پویش «من نائب یک شهیدم» را به دبیرخانه طرح «ثبت روایت هر امدادگر به نیابت یک شهید» ارسال کنند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ این جمعیت در نظر دارد تا با جمع‌آوری روایت‌های امدادگران، جوانان و داوطلبان عضو که اربعین ۱۴۰۳ به نیابت یک شهید در حال خدمت به زائران حسینی هستند؛ کتابی نفیس، فیلم‌نامه، مستند و سریالی از خدمات امدادی اعضای هلال‌احمر در مراسم پیاده‎‌روی اربعین تهیه کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، از این پس افراد غیر داروساز نیز می‌توانند داروخانه تاسیس کنند.

سازمان غذا و دارو در ابلاغیه ای اعلام کرد که از این پس مجوز تاسیس داروخانه‌ها به سایر افراد نیز که داروساز نبوده ، اعطا می شود .

دراین ابلاغیه آمده است : امتیاز مدرک تحصیلی جهت بررسی صلاحیت به منظور موافقت اصولی تاسیس داروخانه به ترتیب مدرک دیپلم ۵۰۰ امتیاز، مدرک دانشگاهی در رشته های غیرعلوم پزشکی ۶۰۰ امتیاز ،مدرک کاردانی وکارشناسی در رشته های علوم پزشکی ۸۰۰ امتیاز و مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های علوم پزشکی با ۱۰۰۰امتیاز است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

کنترل لایه به لایه جمعیت از مبدا تا مقصد در مراسم اربعین

رئیس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه کنترل لایه به لایه جمعیت از مبدا تا مقصد یکی از جمله ماموریت های پلیس پیشگیری است اظهار داشت: مجموعه پلیس پیشگیری پای کار خدمت به زائران اربعین است و هم پوشانی خوبی میان بخش های مختلف فراجا از جمله پلیس پیشگیری و راهور در زمینه نظم و انضباط ترافیکی و امنیتی وجود دارد.

«سردار علی مویدی» در رابطه با اقدامات پلیس پیشگیری فراجا در کنگره عظیم و مردمی اربعین حسینی اظهار داشت: یکی از آماده ترین برنامه ها در فراجا به لحاظ توجه به جوانب مختلف و زوایای مختلف و به بخش های مختلف و تکمیل ترین برنامه ها که در طول سال انجام می شود تامین امنیت و خدمت به زائران اباعبدلله الحسین (ع ) است و این حاصل یک تدبیر و تفکر مسئولان و ارادت کارکنان انتظامی است.

وی تصریح کرد: قرارگاه ابوذر که در مجموعه پلیس پیشگیری برنامه های متنوعی دارد و راهبردهای مختلفی در طول سال طراحی کرده است که سه راهبرد اصلی دارد و پیشگیری و مقابله با سرقت اولین آنان است که در این راستا زائرانی که به عشق اباعبدلله الحسین دل به جاده می زنند و جسم و روح و مال اموال خود را در این مسیر گسیل می دهند پلیس وظیفه دارد جهت حفظ شان به جد تلاش کند که حتی یک مورد سرقت از اموال زائران رخ ندهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

درجه ۳۳ شهرداری کشور در مرداد ماه ارتقا یافت

درجه ۳۳ شهرداری پس از بررسی مدارک ارسالی در کارگروه ساماندهی درجه‌بندی شهرداری‌ها در معاونت امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مرداد ماه امسال از سوی وزیر کشور به استانداران ابلاغ شد.

به گزارش سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، درجه شهرداری های بناب در استان آذربایجان شرقی و پرند در استان تهران به ۹ و درجه شهرداری‌های آبیک در استان قزوین، بردسیر در استان کرمان و زرقان در استان فارس به ۸ ارتقا یافت.

به موجب درجات ابلاغی، درجه شهرداری‌های اوز در استان فارس، بستک در استان هرمزگان، گرمی در استان اردبیل و مهاجران در استان مرکزی ‌به ۷ و درجه شهرداری فیرورق در استان آذربایجان غربی هم به ۶ ارتقا یافت.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

۷۰ هزار بازنشسته به مشهد مقدس اعزام می‌شوند

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: امسال با همکاری کانون‌های بازنشستگی، ۷۰ هزار نفر از بازنشستگان در قالب طرح کرامت رضوی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

میرهاشم موسوی در آیین بدرقه نخستین گروه اعزامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی به مشهد مقدس در ایستگاه راه‌آهن تهران اظهار داشت: سفرهای زیارتی بازنشستگان و اعزام این زائران به مشهد الرضا (ع) کار بسیار خوبی است که این سازمان طی سال‌های گذشته آغاز کرده که البته مدتی به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا متوقف شده بود اما از سال ۱۴۰۱ در قالب طرح کرامت رضوی بار دیگر آغاز شد.

وی افزود: در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ سازمان تأمین‌اجتماعی توانست در مجموع بیش از ۷۵ هزار نفر از بازنشستگان را به این سفر معنوی اعزام کند. این سفرها از آغاز، یعنی از حمل‌ونقل تا اسکان در هتل‌های مناسبی که در شهر مشهد برای اسکان زائران در نظر گرفته شده، کاملاً رایگان است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

رشته دکتری مدیریت سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شد/پذیرش دانشجو از مهرماه

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان امور اجتماعی کشور گفت: رشته دکتری حرفه‌ای مدیریت سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شده است و از مهرماه امسال در دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو می‌پذیرد.

محسن ولیی روز دوشنبه - ۲۲ مردادماه در رویداد روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی اظهار داشت: اکنون زمان صدور مجوز مشارکت های مردمی کاهش یافته است اما باید این زمان به سه ماه برسد.

معاون مشارکت های مردمی سازمان امور اجتماعی کشور با بیان اینکه اقدامات ذکر شده از تلاش ها و اقدامات طی سه سال گذشته بوده است، اظهار داشت: یکی از قول هایی که داده شده بود برگزاری انتخابات نمایندگان تشکل ها بود که در سال ۱۴۰۲ انجام شد و انتخابات بعدی هم در آبان ۱۴۰۴ برگزار می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

روابط پلیس ایران و عراق برای تامین امنیت اربعین در بالاترین سطح قرار دارد

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: روابط انتظامی جمهوری اسلامی ایران با طرف عراقی برای تامین امنیت و کیفیت سفر اربعین بسیار مثبت و همسو است.

سردار احمدرضا رادان در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی ایرنا درباره همکاری مجموعه انتظامی عراق با ایران برای تسهیل و امنیت سفر اربعین، اظهار داشت: خوشبختانه پیش از آغاز موسم اربعین، دیدارهای مستمری با وزیر کشور عراق و جلسات مکرری با مجموعه پلیس عراق داشتیم.

وی با بیان اینکه همکاری پلیس عراق با پلیس جمهوری اسلامی در بالاترین سطح قرار دارد، افزود: هر زمان از برادران عراقی ملاقات و کاری خواستیم، مشتاقانه ورود کردند و در مقابل نیز ما هم همکاری مستمری با آنها داریم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

پایش الکترونیک شناورهای کشور/اتباع خارجی غیرمجاز باید تا پایان سال کشور را ترک کنند

فرمانده مرزبانی فراجا با اشاره به فعالیت حدود ۴۰ هزار شناور در مناطق ساحلی کشور، گفت: برای پایش الکترونیک باید همه این شناورها از کارت پایش برخوردار شوند.

سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری اظهار داشت: پایش الکترونیک شناورها می‌تواند در مدیریت دریا همچنین جلوگیری از قاچاق موثر باشد و صاحبان شناورها به راحتی می‌توانند از کارت الکترونیکی برخوردار شوند.

وی پایش الکترونیک را برای همه شناورهای کشور الزامی دانست ‌و افزود: در کمترین زمان برای شناورهایی که درخواست کارت ارائه دهند، اقدام به صدور کارت خواهیم کرد که به صورت لحظه‌ای رصد می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

پایگاه‌های طرح اکرام ایتام و محسنین در مسیرهای اربعین مستقر می‌شود

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) از استقرار پایگاه‌های طرح اکرام ایتام و محسنین در مسیرهای اربعینی و مبادی مرزی کشور همزمان با ایام اربعین حسینی (ع) و برگزاری گردهمایی میلیونی شیعیان خبر داد.

حبیب‌اله آسوده در گفت و گویی هدف از اجرای این طرح را جذب حامیان جدید برای ایتام و کودکان نیازمند عنوان کرد و اظهار داشت: مردم نیکوکار و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) می‌توانند با پیوستن به طرح اکرام، حمایت مادی و معنوی از یک یا چند فرزند یتیم را برعهده بگیرند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

کاظمی اطلاعات کاملی از مسائل آموزش و پرورش دارد

وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش گفت: علیرضا کاظمی از نیروهای توانمندی است که در حوزه‌های مختلف مانند اداری، مالی، پرورشی و آموزشی فعالیت کرده و اطلاعات کامل و جامعی از مسائل نظام آموزشی دارد.

سید محمد بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دولت چهاردهم اظهار داشت: کاظمی نیروی شایسته‌ای است که اگر سایر ارکان دولت با وی همکاری داشته باشند، می تواند از عهده مسائل آموزش و پرورش برآید.

وی افزود: کاظمی به جهت اینکه هم در حوزه‌های اجرایی و هم در حوزه‌های ستادی وزارت آموزش و پرورش کار کرده، اطلاعات کامل و جامعی از مسائل نظام آموزشی دارد و می‌تواند اولویت‌ها را به خوبی تشخیص دهد.

وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر همکاران خوبی در کنار وی باشند، فکر می‌کنم بتواند موفق عمل کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

ظفرقندی وزیر مدبر و شجاع برای اجرای گفتمان دولت وفاق ملی در حوزه سلامت است

معاون پیشین سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دکتر ظفرقندی وزیر مدبر و شجاع برای اجرای گفتمان دولت وفاق ملی در حوزه سلامت است و درخواست می‌شود که از گزینه منتخب و معرفی شده دولت به مجلس حمایت تام شود تا با رأی قاطع، زمینه شروع به کار یک وزیر قوی در دولت چهاردهم فراهم شود.

سید موید علویان در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا خطاب به دلسوزان نظام سلامت، افزود: بیایید با هم شفاف و بی پرده مروری بر شرایط خود داشته باشیم؛ نظام سلامت موجود در کشور با وجود سال‌ها تلاش‌های موثر و سرآمد بودن در برخی شاخص‌ها و توسعه شبکه بهداشت در سطح روستاها و سطح یک، توسعه نیروی انسانی در سطوح تخصصی که سبب شده تا بیمارانی برای گرفتن خدمات پزشکی به ایران بیایند اما حال خوبی ندارد و از بیماری مزمنی رنج می‌برد که علاج آن تنها در دستان انسان‌های فهیم، دانا، سالم، مدیر و دلسوز و شجاع جامعه است. هم مردم و هم کادر سلامت و هم بیمه‌ها رضایت کافی ندارند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

باز کردن قفل بسته ازدواج؛ از رصد شاخص‌های اثرگذار تا تدوین نقشه آمایش

بررسی روند ازدواج و طلاق در کشور نشان می‌دهد که باز کردن قفل بسته ازدواجِ آسان و پایدار در کشور نیازمند عزمی جدی و همگانی است تا بخشی از مشکلات کاهش جمعیت و قرار گرفتن در سیاه چاله جمعیتی به تعویق افتد.

هرچند ازدواج جوانان به عنوان یکی از راهکارهای اصلی رفع مشکلات جمعیتی کشور در نظر گرفته می‌شود و در قوانین مختلف از جمله قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مشوق‌هایی برای آن در نظر گرفته شده است؛ اما روند فراوانی ازدواج در کشور، طی بازه زمانی ۱۰ ساله - ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲ - آمار امیدوارکننده‌ای را نشان نمی دهد.

احصای آمار به عنوان مهمترین شاخص برنامه‌ریزی حاکی از آن است که مشوق‌های ازدواج تاکنون نتوانسته قفل بسته ازدواج در کشور را باز کند و این بستگی همچنان ادامه دارد؛ موضوعی که نیازمند بررسی کارشناسی و ارائه راهکارهای عملی و مناسب دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

پایش الکترونیک شناورهای کشور/مجوز تاسیس داروخانه به غیر داروسازان

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha