سیمایی‌صراف از جایگاه علمی و عملی برای تصدی وزارت علوم برخوردار است

تهران- ایرنا- رئیس پیشین دانشگاه تهران گفت: وزیر پیشنهادی علوم از جایگاه علمی و عملی خوبی برخوردار است و گزینه شایسته‌ای برای وزارت علوم خواهد بود.

محمود نیلی احمدآبادی در پی معرفی فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی، روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا به سابقه شناختش نسبت به حسین سیمایی صراف از زمانی که وی معاون وزیر علوم و دبیر هیات دولت بود، اشاره کرد و افزود: سیمایی صراف در آن دوران عملکرد خوبی داشت، ارتباطات خوبی با دانشگاه‌ها برقرار کرد و از هیچ اقدامی برای توسعه آموزش عالی دریغ نکرد.

وی تصریح کرد: وزیر پیشنهادی علوم، تحصیلات دانشگاهی خوبی دارد و در دانشگاه‌های تهران و شهید بهشتی تحصیل کرده است و البته در کنار برخورداری از جایگاه علمی خوب، تجربه عملی نیز دارد که در مجموع باعث شده وی را کاندیدای شایسته‌ای برای وزارت علوم بدانیم.

نیلی احمدآبادی ابراز امیدواری کرد با کمک مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها، آموزش عالی که از وضعیت نسبتا غیرقابل قبولی به سرمی‌برد نجات یابد و به توسعه علم و فناوری در کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه وزارت علوم باید محور توسعه علم و فناوری در کشور باشد، افزود: اگرچه به دلیل مسائل حاشیه‌ای مانند مشکلات اعتباری، دخالت دستگاه‌های مختلف و کمبودهای موجود، معمولا وزارتخانه نمی‌تواند به سیاست‌های توسعه‌ای بپردازد اما نیاز کشور به توسعه در این حوزه قطعی است و بدون آن،‌ توسعه در دیگر بخش‌ها نیز محقق نخواهد شد.

رئیس پیشین دانشگاه تهران تاکید کرد: همه باید کمک کنیم تا حسین سیمایی صراف، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در پیشبرد سیاست‌ها موفق باشد.

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، دیروز، یکشنبه ۲۱ مردادماه توسط شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس جمهور، به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از همان دیروز، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دستور کار قرار دادند و پیگیری این روند به صورت دو شیفت در کمیسیون‌ها ادامه دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مردادماه) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha