۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۷
کد خبر: 85565747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقابله با کره شمالی هدف رزمایش آتی کره جنوبی و آمریکا

تهران- ایرنا- ایالات متحده و کره جنوبی با هدف تمرکز بر افزایش قابلیت‌های خود به منظور مقابله با توانایی‌های هسته‌ای کره شمالی، رزمایش آتی خود را برگزار می‌کنند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسوشیتدپرس، آمریکا و کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کردند که رزمایش مشترک سالانه خود را هفته آینده با تمرکز بر روی بهبود قابلیت‌های ترکیبی خود برای بازدارندگی و دفاع در مقابل «تهدیدهای هسته‌ای فزاینده» کره شمالی، آغاز خواهند کرد.

این رزمایش می‌تواند منجر به واکنش از سوی کره شمالی شود چرا که پیونگ یانگ این اقدام‌ها را به عنوان تمرین برای یورش به خاک خود می‌داند و چنین حرکتی را به مقدمه‌ای برای پیشرفت توسعه سلاح‌های هسته‌ای و سامانه‌های موشکی خود تبدیل می‌کند.

مقام‌های سئول و واشنگتن گفتند که تمرین نظامی «سپر آزادی اولچی» امسال که برای ۱۹ تا ۲۹ اوت (۲۹ مرداد تا هشت شهریور) برنامه ریزی شده است، تمرین‌های شبیه سازی شده با کامپیوتر، مانورهای زمینی هماهنگ و تمرین‌ها با گلوله واقعی را شامل می‌شود.

مقام‌های نظامی دو کشور در یک نشست خبری در سئول بیان کردند که آمریکا و کره جنوبی به ویژه قصد دارند تا قابلیت و موضع خود را برای بازدارندگی و دفاع در برابر سلاح‌های کشتار جمعی تقویت کنند.

لی سونگ جون سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که حدود ۱۹ هزار سرباز این کشور در رزمایش شرکت خواهند کرد.

وی معتقد است که این تمرین نظامی یک عنصر لازم برای حفظ موضع دفاعی قوی برای حفاظت از کشورش است.

رایان دونالد سخنگوی نیروهای کره جنوبی ایالات متحده بدون اشاره به تعداد نیروهای آمریکایی در این رزمایش، تایید نکرد که آیا در این رزمایش تجهیزات راهبردی واشنگتن استفاده می‌شود یا خیر.

ایالات متحده در ماه‌های گذشته استقرار بمب‌افکن‌های دوربرد، زیردریایی‌ها و ناو گروه‌های ضربت را افزایش داده است تا کره جنوبی و ژاپن را برای مقابله با کره شمالی آموزش دهد.

لی همچنین عنوان کرد که علاوه بر رزمایش مشترک با آمریکا، کره جنوبی دفاع مدنی و تمرین‌های تخلیه از ۱۹ تا ۲۲ اوت (۲۹ مرداد تا یکم شهریور) حمایت خواهد کرد که برنامه‌های آمادگی برای سناریوهای حمله هسته‌ای کره شمالی را شامل می‌شود.

این هفته مردم کره جنوبی در اعتراض به برگزاری رزمایش مشترک بین سئول و واشنگتن و همچنین اتحاد نظامی بین آمریکا، ژاپن و کره جنوبی، به خیابان‌ها آمدند.

اسوشیتدپرس در این رابطه نوشت: معترضان روز شنبه در سئول یک تجمع را در مخالفت با رزمایش نظامی مشترک بین آمریکا و کره جنوبی ترتیب دادند.

آنها بنرهایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود «اتحاد نظامی آمریکا- کره جنوبی- ژاپن را متوقف کنید».

این خبرگزاری اشاره کرده است که معترضان در جریان یک راهپیمایی بنری را در دست داشتند که روی آن نوشته بود «تمرین نظامی بین آمریکا و کره جنوبی را متوقف کنید».

مقابله با کره شمالی هدف رزمایش آتی کره جنوبی و آمریکا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha