شناسنامه ایمنی برای یکهزار و ۶۰۰ واحد صنعتی استان یزد تدوین شد

یزد- ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی یزد گفت: برای یکهزار و ۶۰۰ واحد صنعتی، شناسنامه ایمنی تدوین و برای ارائه توصیه نامه به این واحدها اقدام شده است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، "مسلم فلاح زاده" با اشاره به وقوع چندین حادثه پی در پی حریق در واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی یزد افزود: بر اساس قانون شرکت شهرکهای صنعتی استان موظف است برای تامین ایمنی شهرکها و نواحی صنعتی اقداماتی را انجام دهد که تاکنون فراتر از آنچه که مصوب بوده اجرا شده است.

وی با اشاره به تجهیز شهرکها و نواحی صنعتی به ایستگاه آتش نشانی اظهار کرد: تاکنون هفت ایستگاه آتش نشانی در شهرکهای صنعتی یزد، تفت ۲، جهان آباد، ابرکوه، فولاد و مهریز با اعتباری بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان احداث شده است.

فلاح زاده با اشاره به تجهیز ایستگاه های آتش نشانی شهرکهای صنعتی به خودرو اطفاء حریق تصریح کرد: تاکنون ۱۳ خودرو آتش نشانی به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان برای ایستگاه های آتشنشانی خریداری شده و تعدادی از این ایستگاه ها و خودروها طی تفاهمنامه در طول ادوار مختلف و بنا به اعلام نیاز، به سازمان آتش نشانی واگذار شده است تا در مواقع اضطرار و نیاز به واحدهای مستقر در شهرک صنعتی خدمت رسانی کنند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد تصریح کرد: برای اطفا حریق در کمترین زمان، تاکنون ۲۹۰ شیر آتش نشانی به ارزش ۱۷ میلیارد تومان خریداری و در شهرکها و نواحی صنعتی استان نصب شده است که در زمان وقوع حادثه می توان از انها بهره برد.

فلاح زاده با اشاره به الزام حضور کارشناس HSEE در تمام قراردادهای عمرانی در شهرکها و نواحی صنعتی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانک اطلاعات کارشناسان فعال حوزه HSEE شرکت های مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی ایجاد شده است و همچنین برای شفافیت در وضعیت واحدهای صنعتی و میزان خطرپذیری آن ها با کمک سازمان صمت استان، سامانه اطلاعات HSEE واحدهای صنعتی طراحی شده که آماده بارگذاری اطلاعات واحدها است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با بیان اینکه تاکنون سه درمانگاه مجهز به آمبولانس در شهرکهای صنعتی یزد، جهان آباد و فولاد ایجاد شده است تاکید کرد: خوشبختانه با همراهی واحدهای صنعتی کارگروه ایمنی برای واحدهای هیدروکربنی منطقه ویژه اقتصادی یزد تشکیل شده که بعد از تشکیل این کارگروه بر اساس تصمیماتی که گرفته شده دیگر شاهد هیچگونه حادثه ای در این واحدها نبوده ایم.

وی با اشاره به تشکیل کمیته سه جانبه ایمنی با حضور شرکت شهرکهای صنعتی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت کرد: تاکنون برای بیش از ۳۶ هزار نفر ساعت دوره های آموزشی عمومی و تخصصی ایمنی برای واحدهای صنعتی استان و همچنین تورهای تعالی مدیریت حریق برای صنایع هیدروکربنی و دارای مخازن شیمیایی با حمایت شرکت شهرکهای صنعتی یزد برگزار شده است.

حدود ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی با وسعت ۶ هزار و ۷۴۴ هکتار در استان یزد وجود دارد که افزون بر ۳۰ هزار نفر در این شهرک‌ها و نواحی اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha