وزیر پیشنهادی فرهنگ فاصله هنرمندان با دولت را کاهش می‌دهد/ صالحی سلیم‌النفس است

تهران- ایرنا- مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی، «سیدعباس صالحی» وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را انسانی شریف و سلیم النفس توصیف کرد و گفت: او با توانمندی‌ مدیریتی و درک و دانشی که در حوزه فرهنگ و هنر دارد، فاصله میان هنرمندان و دولت را کاهش می‌دهد و دوران درخشانی را برای این حوزه رقم خواهد زد. 

سیدمحمد بهشتی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره انتظارات از سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولین انتظاری که از او می رود این است که وزارت فرهنگ و ارشاد را سازمان تخصصی ببیند نه سیاسی؛ در این صورت است که در مواجه با چنین سازمانی برخوردی تخصصی پیدا می‌کند.

مدیرعامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی افزود: صالحی باید همه بخش‌های حوزه فرهنگ و هنر و رسانه را وارد دوره انبساط، نشاط، امید و بالندگی کند، فاصله اهالی فرهنگ و هنر را با وزارتخانه کاهش دهد اگر هم کدورتی بوده در جهت رفع آن گام بردارد.

وی بیان کرد: اساسا فضای میان دولت و هنرمندان باید آکنده از مهر و دوستی و ملاطفت باشد، مانند رابطه هنرمندان و مردم؛ اگر ادعا می‌کنیم جامعه ما فرهنگی است باید در اجزا و ارکان آن این روح ذاتی فرهنگ به وضوح دیده شود، فرقی نمی‌کند میان دولت و مردم، دولت و هنرمند یا هنرمند و مردم.

سیدعباس صالحی شریف و سلیم النفس است

بهشتی تصریح کرد: سیدعباس صالحی انسانی شریف و سلیم النفس است. هر چند به خوبی می‌دانم در مسئولیت وزارت فرهنگ و اسلامی کار بسیار سختی در پیش دارند، اما امیدوارم با توانمندی‌های مدیریتی و درک و دانشی که در حوزه فرهنگ دارد، دوران درخشانی را برای حوزه فرهنگ و هنر کشور رقم بزند.

موسس موزه سینما با تاکید بر چالش‌های بزرگی که وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد با آن روبه‌رو است، تاکید کرد: نقش وزارت فرهنگ و ارشاد صرفا نظارت خشک قهری و بی‌روح نیست، بلکه نگاه حمایتی به این حوزه و درک درست از وضعیت فرهنگی جامعه می‌تواند فاصله بین دولت و جامعه فرهنگی هنری را کم کند؛ وجود فاصله میان جامعه هنری و وزارت فرهنگ مهمترین چالش موجود است که مطمئنم سید عباس صالحی آن را رفع خواهد کرد.

وزیر پیشنهادی فرهنگ فاصله هنرمندان با دولت را کاهش می‌دهد/ صالحی سلیم‌النفس است
سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد

به گزارش ایرنا، سیدعباس صالحی گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولد ۱۳۴۳ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی ۱۳۹۶) است.

او دانش آموخته علوم حوزوی و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و دیگران تلمذ کرده؛ هرچند لباس روحانیت به تن ندارد.

صالحی همچنین در مباحث فلسفی از محضر استادان ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

سیدعباس صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ بعد از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و در ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

وی از ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha