۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85565837
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ هکتار به وسعت زمین‌های صنعتی خراسان‌شمالی افزوده شد 

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: ۲۰۰ هکتار در سه سال اخیر به وسعت زمین های صنعتی استان افزوده شد که این اقدام گامی برای توسعه زیرساخت های فعالیت صنعتگران است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی نوایی روز دوشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا خراسان شمالی اظهار کرد: خوشبختانه مسوولان توجه خوبی برای تامین زیرساخت های شهرک های صنعتی دارند و در سال های اخیر نیز اتفاقات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: حدود ۱۰۰ هکتار به وسعت شهرک صنعتی گرمه افزوده شد تا زیرساخت ها برای رونق تولید و سرمایه گذاری فراهم شود.

نوایی ادامه داد: همچنین در این شهرستان طرح های عمرانی و تامین زیرساخت ها با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی گفت: اقدامات عمرانی و زیرساختی در شهرک صنعتی جاجرم نیز با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است که این طرح ها شامل اجرای آسفالت معابر، اجرای سردرب و یا بازگشایی است.

۲۰۰ هکتار به وسعت زمین‌های صنعتی خراسان‌شمالی افزوده شد 

اجرای چهار پست برق

وی درباره اقدامات انجام شده برای تامین انرژی برق در شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: پست برق در شهرک صنعتی شیروان از مصوبه‌های سفر دولت به این استان است که با ۶۶۰ میلیارد ریال اعتبار بهره‌برداری شد.

نوایی اظهار کرد: طرح چهار پست برق در شهرک‌ های صنعتی استان اجرایی شده است و در این زمینه پست برق شهرک صنعتی گرمه با حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌ رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی افزود: پست برق در شهرک صنعتی فاروج ۲۵ درصد و در منطقه ویژه اقتصادی بجنورد ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نوایی با اشاره به پیگیری ها برای ایجاد ۲ ناحیه صنعتی در استان گفت: ایجاد ناحیه صنعتی در روستای «خرق» فاروج مصوب شد، با توجه به نیاز مردم این روستا برای ایجاد واحدهای مختلف به ویژه ایجاد کارگاه های صنعت چوب، ایجاد این ناحیه صنعتی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورد موافقت قرار گرفت.

وی افزود: بیش از ۴۰ واحد چوب بری در این روستا فعال است که ایجاد این ناحیه صنعتی می تواند زمینه های رونق فعالیت آنان را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی ادامه داد: ناحیه صنعتی سنخواست نیز مصوب شده است که تامین زمین و اقدامات اولیه در حال پیگیری است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha