۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 85565841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰ درصد پرونده های مددکاری کلانتری های قشم منجر به سازش شد

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: ۷۰ درصد از پرونده های ارجاع شده به کلانتری های این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون به مصالحه و سازش ختم شده است.

سرهنگ علی اکبر مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: دایره های مددکاری کلانتری های جزیره قشم همواره با بهره گیری از مشاوران و مددکاران اهتمام جدی برای ختم شدن پرونده ها به صلح و سازش دارند.

وی با اشاره به اینکه در مدت یادشده ۲۰۰ پرونده در دایره مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح این شهرستان مرزی مورد رسیدگی قرار گرفت افزود: این پرونده ها بیشتر شامل اختلافات همسران، همسایه ها، اختلافات ملکی و نظایر آن بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری های این جزیره انجام گرفته است، گفت: این خدمات تحت عنوان آموزش همگانی و مشارکت ها انجام شده و از سیاست های اصلی پلیس و فراجا به شمار می رود.

سرهنگ مرادی توضیح داد: تغییرات عمیق فرهنگی، تغییر و پیچیدگی شرایط زندگی و شناخت و دسترسی نداشتن افراد به تجارب و مهارت های سازگاری روانی و اجتماعی با این تغییرات باعث شده تا مجموعه پلیس قشم ارایه خدمات مشاوره تخصصی در زمینه مسایل مختلف زندگی را در راس وظایف علمی و فرهنگی خود قرار دهد.

وی قشم را از امن ترین شهرستان های مرزی کشور عنوان کرد که شرایط مطلوب و خوبی دارد و از سوی دیگر جرایم خشن به ندرت در آن مشاهده می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم اضافه کرد: مراکز مشاوره کلانتری‌های سطح این جزیره همه روزه آماده ارایه خدمات مشاوره‌ای رایگان و ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی همراه با اعتماد بین مردم و پلیس، شناسایی ریشه‌ها و زمینه‌های بروز رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه به قشموندان هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha