رسانه‌ها با مطالبه‌گری به اجرای قوانین جوانی جمعیت کمک کنند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: قوانین مربوط به جوانی جمعیت از مواردی است که باید رسانه‌ها به اجرای آن کمک کنند زیرا حس رضایت مردم از اجرای این قوانین مهم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا فهیمه زنگویی روز دوشنبه در دیدار با اعضای خانه مطبوعات استان اظهار کرد: ورود رسانه‌ها به موضوع تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تاثیرگذار است و می‌تواند موجب بالارفتن رتبه استان در پرداخت شود تا صف‌های انتظار کاهش یابد.

وی افزود: تعامل دو طرفه بین رسانه و حوزه بانوان ضروری است تا بتوان از این طریق شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: جامعه‌ای که در آن خبرنگار نباشد مرده است و رسانه زبان گویا و چشم بینا جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پویایی و رشد جامعه به میزان کنشگری خبرنگاران بستگی دارد و همه بخش‌ها به سختی این شغل واقف هستند.

زنگویی بیان کرد: بانوان خبرنگار نقش مهمی دارند زیرا خانه‌داری و همسرداری را هم به عهده دارند و از طرفی در امر خطیر اطلاع رسانی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مسئولیت خود می‌دانیم که مشکلات بانوان خبرنگاران را پیگیری کنیم ادامه داد: کنگره بانوان تاثیرگذار هم امسال برای دومین بار برگزار شد و انتظار می‌رفت که تعداد بیشتری از جامعه خبری ثبت‌نام کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: رسانه‌ها در معرفی بانوان تاثیرگذار می‌توانند نقش خوبی داشته باشند تا با پیوست مشترک بتوان اقدام خوبی انجام داد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم گفت: برخی موضوعات در حوزه رسانه از جمله مسائل حقوقی نیازمند پیگیری است .

محمود حیدری ادامه داد: اعتبارات حوزه اطلاع‌رسانی باید تخصیص یابد تا بتوان در عرصه جهانی تبیین به خوبی عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه زنگ خطر خروج خبرنگاران از عرصه رسانه خراسان جنوبی به صدا درآمده است گفت: این امر می‌طلبد که حمایت دستگاه های اجرایی و نهادها از حوزه رسانه افزایش یابد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد جامعه رسانه‌ای استان را بانوان تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha