۲۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85565866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز سلامت شهر امام دزفول ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

دزفول-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: مرکز منتخب سلامت شبانه‌روزی صاحب الزمان(عج) با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهر امام دزفول در حال ساخت است.

علیرضا خسروپناه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مرکز منتخب شبانه روزی سلامت حضرت صاحب الزمان(عج) دزفول در ورودی شهر امام در حال ساخت است و پس از بهره‌برداری به اهالی شهرهای اطراف از جمله میانرود، صفی آباد و روستاها خدمات‌رسانی خواهد کرد.

وی از این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز در سطح کشور یاد کرد و افزود: این مرکز با هدف ارتقای سطح ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شهرها و روستاهای جنوبی بخش مرکزی شهرستان با زیربنای اولیه یکهزار و ۹۰۰ مترمربع در حال ساخت است و به گونه‌ای طراحی شده که در آینده قابلیت افزودن طبقه فوقانی نیز دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهارکرد: مرکز منتخب شبانه‌روزی سلامت حضرت صاحب الزمان (عج) دارای ۲ طبقه و بخش‌هایی چون اورژانس و اتاق عمل سرپایی، هشت تخت زیر نظر، خدمات مامایی، اتاق گچ گیری، سی تی اسکن، سونوگرافی، رادیولوژی و آزمایشگاه و مجهز به آمبولانس است و پس از مرکز منتخب شبانه روزی سلامت شهدای سردشت، دومین مرکز منتخب سلامت در حال ساخت این دانشگاه است.

وی افزود: برای ساخت این مرکز تاکنون ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شده و اگر تا ۲ سال آینده بهره‌بردای شود تاحد زیادی مشکل بخش مرکزی حل خواهد شد.
خسروپناه درخصوص مشکل نقدینگی بیمارستان‌ها نیز اظهارکرد: افزایش سطح خدمات درمانی به مرور زمان میزان نقدینگی بیمارستان‌ها را کاهش داده به طوری که تراز مالی برخی بیمارستان‌ها به سمت منفی شدن پیش می‌رود.

وی به پرداخت حدود ۹۰ میلیارد ریال حقوق نیروهای شرکتی زیر پوشش این دانشگاه اشاره کرد و افزود: با وجود تمام مشکلات موجود با رایزنی با مسوولان وزارت بهداشت در حال جذب اعتبار برای پیشبرد اهداف بهداشتی و درمانی در دزفول هستیم و اقدامات گسترده‌ای طی سال‌های اخیر انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص افزایش دانشجویان پزشکی این دانشگاه گفت: ۱۲۰ دانشجوی پزشکی در سال تحصیلی جدید به تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه می‌شود و در خصوص سایر رشته‌ها نیز برای نخستین بار پنج رشته کارشناسی ارشد اضافه خواهد شد.

خسروپناه درخصوص سطح خدماتی که در مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق روستایی ارایه می‌شود نیز گفت: مراکز روستایی و شهرهای جدید سطوح خاصی دارند برخی مراکز شبانه و برخی دیگر روزانه هستند.

وی با تاکید بر اینکه سطح خدماتی که در مراکز ارایه می‌شود متفاوت است، ادامه داد: سطح خدمات بهداشتی که در همه مراکز ارایه می‌شود یکنواخت است ولی مردم انتظار دارند خدمات درمانی نیز در همه نوبت ارائه شود این در حالی است که ارایه خدمات بر اساس امکانات موجود کشور ارایه می‌شود و برخی مراکز مانند اسلام آباد تا ظهر فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه تمام داروهای تخصصی در این مراکز فراهم نیست و براساس امکانات عرضه می‌شود، اظهارکرد: به منظور ارایه خدمات بیشتر از انعقاد قرارداد راه اندازی داروخانه در مناطق روستایی استقبال می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha