۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85565867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی خراسان‌شمالی اختصاص یافت

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۴۰ میلیارد ریال در سفر رییس سازمان بهزیستی به این استان برای کمک هزینه تعمیر مسکن، درمان، کمک معیشت و جهیزیه مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی اختصاص یافت.

صادق جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: ۵۹ سفر معنوی به مشهد و کربلا، ۱۰ سهمیه حق پرستاری برای خانواده های تک معلول و ۲ معلول و یازده دستگاه ویلچر برقی از دیگر رهاوردهای سفر رییس سازمان بهزیستی کشور به این استان است.

وی افزود: ۷۲۸ مددجوی زیر پوشش این نهاد با مراجعه به میز خدمت برپاشده مسائل، مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کردند و رییس سازمان و تیم همراه به ۳۰۰ نفر از آنها در ۲ شهر بجنورد و شیروان پاسخگو بود.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: بیشترین درخواست های ارائه شده از سوی مددجویان این نهاد، بحث معیشت و درمان بود که از سوی رییس سازمان قول مساعد و پیگیری داده شد.

جعفری گفت: بی‌تردید تاثیرگزاری دیدارهای چهره به چهره با مددجویان، معلولان و زنان سرپرست خانواده در رفع مشکلات مطرح شده بسیار تاثیرگزار خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بر پایه آمار اداره کل بهزیستی خراسان شمالی؛ ۲۴ هزار و ۲۲۰ معلول در این استان یک میلیون نفری زیر پوشش این سازمان حمایتی قرار دارند و در مجموع ۴۶ هزار و ۱۰۷ خانواده شامل ۱۲۴ هزار نفر از خدمات این سازمان حمایتی بهره مند می شوند.

مجموع معلولان تحت پوشش این اداره کل، ۲۴ هزار و ۲۰۰ نفر شامل اختلالات بینایی، روانی، ذهنی، جسمی، گفتار، شنوایی و صورت است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha