۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85565876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعویض دریچه آئورت بدون عمل باز قلب برای نخستین بار در خوزستان

دزفول-ایرنا- یک متخصص قلب و عروق دزفول برای نخستین بار در خوزستان بدون عمل باز قلب، دریچه آئورت یک بیمار را تعویض کرد.

این متخصص قلب و عروق روز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌های دزفول اعلام کرد: تعویض دریچه آئورت با روش (TAVI) از راه پوست و با استفاده از تکنیک آنژیوگرافی بدون نیاز به عمل باز قلب توسط اینجانب و تیم همراه برای نخستین بار در خوزستان انجام شد.

حبیب حی بر اظهار کرد: این اقدامات توسط اساتید بیهوشی قلب، جراحی قلب، آنژیوپلاستی و اکوکاردیوگرافی در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد.

وی افزود: این عمل برای یک بیمار ۷۲ ساله خوزستانی انجام شد و اکنون وی با حال عمومی مساعد از بیمارستان ترخیص شده است.

حی‌بر گفت: این روش برای درمان برخی از بیماری‌های دریچه‌های آئورت، دریچه میترال، دریچه سه‌لتی و دریچه پولمونر نیز کاربرد دارد.

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: بیمار در روش کلاسیک و سنتی تعویض دریچه آئورت، بیهوش و قفسه سینه برای دسترسی به دریچه آئورت برش داده می‌شود و سپس دریچه معیوب و تنگ برداشته شده و دریچه مصنوعی فلزی یا حیوانی به جای آن داخل آئورت دوخته می‌شود؛ بیمار نیز پس از ۲۴ تا ۴۸ ساعت به هوش می‌آید و پس از چند روز بستری در بیمارستان ترخیص می‌شود.

وی با اشاره به مزایای روش TAVI ادامه داد: طول دوره بستری در این روش بسیار کوتاه است همچنین، مدت زمان بیهوشی بسیار کوتاه بوده و دوره بازگشت به زندگی نیز سریع‌تر از روش‌های سنتی است؛ تمام مراحل این عمل به روش آنژیوگرافی و بدون نیاز به جراحی قلب باز انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، روش TAVI (Transcatheter Aortic Valve Implantation) یک تکنیک پیشرفته و نوین در درمان بیماری‌های قلبی به ویژه تعویض دریچه آئورت است که به‌صورت غیرتهاجمی و بدون نیاز به عمل جراحی باز قلب انجام می‌شود.

این روش به‌طور خاص برای بیمارانی مناسب است که به دلیل سن بالا، شرایط جسمانی ضعیف یا ریسک بالای جراحی، افراد مناسبی برای جراحی قلب باز نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha