۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85565933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش میزان رطوبت و شرجی هوا در استان بوشهر تداوم دارد

بوشهر- ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تداوم وزش باد جنوبی تا اواخر هفته بر روی دریا باعث می شود تا در این مدت میزان رطوبت و شرجی هوا در این استان از مقادیر بالایی برخوردار باشد.

محمد رضا انصاری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در این مدت گاهی افزایش ابر، غبار محلی، در برخی از ساعات وزش باد و در صبح، مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا پیش بینی شود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته میزان رطوبت در بنادر دیر و دیلم به ترتیبت ۷۴و۷۲ درصد و در جم به عنوان شهری غیرساحلی ۵۰ درصد است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: در شبانه روز گذشته دما در ۶ شهر این استان بین ۴۰تا ۴۴ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

انصاری ادامه داد: بیشینه دما در شبانه روز گذشته و امروز در شهرهای اهرم ، خورموج و برازجان ۴۴ درجه سانیتگراد به عنوان گرم ترین و منطقه بهرگان و شهر جم با ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد خنک ترین مناطق این استان را به نام خود ثبت کردند.

وی تصریح کرد: بر این اساس وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی شده است.

انصاری گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، بطور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ و در طول روز گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود .

وی با اشاره به پیش بینی ارتفاع موج دریا بین ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۰:۴۴ دقیقه بامداد ، جزر اول ساعت ۰۷:۵۰، مد دوم ساعت ۱۲:۳۵ و جزر دوم ساعت ۱۷:۴۵ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha