استقبال کابل از سرمایه‌گذاران ایرانی/ منطقه‌ ویژه اقتصادی ایران-افغانستان ایجاد می‌شود

کابل- ایرنا- معاون اقتصادی حکومت سرپرست افغانستان در دیدار با اعضای یک هیات اقتصادی ایران که به کابل سفر کرده اند، از علاقه‌مندی اعضای این هیات و فعالان اقتصادی و تجاری ایران برای سرمایه‌گذاری در افغانستان استقبال کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در کابل؛ ملا عبدالغنی برادر آخوند معاون اقتصادی حکومت سرپرست افغانستان امروز دوشنبه ۲۲ مرداد، با جمعی از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایرانی در کابل دیدار کرد.

سرمایه‌گذاران ایرانی در این دیدار، برای فعالیت و سرمایه گذاری در حوزه استخراج و فراوری معادن آهن در افغانستان، تولید برق خورشیدی، توسعه شاهراه‌ها و شبکه راه آهن، ایجاد کارخانه‌های صنعتی معیاری و همچنین ایجاد منطقه ویژه صنعتی بین دو کشور ابراز تمایل و علاقمندی کردند.

سرمایه‌گذاران ایرانی افزودند: افغانستان به کشوری مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است و آنها آمادگی دارند در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کند، تجربه‌ها خود را شریک سازند و به منظور ارتقاء ظرفیت افغان ها در کشور خود زمینه آموزش فراهم نماید.

معاون اقتصادی دولت سرپرست از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف در افغانستان استقبال کرد و از هرگونه همکاری حکومت سرپرست در این زمینه اطمینان داد.

ملا برادر افزود: وزارتخانه‌ها و ادارات ذیربط در زمینه‌های مربوطه با آنها همکاری و از نزدیک کار خواهند کرد.

منطقه‌ی ویژه اقتصادی معدنی افغانستان- ایران ایجاد می‌شود

همچنین وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان از سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف از جمله ایجاد منطقه‌ ویژه اقتصادی معدنی افغانستان- ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان با حضور ملا ولی‌جان آخوند، مشاور معاونیت اقتصادی دولت با امیر توکلی نماینده مجلس جمهوری اسلامی ایران و مسئولان بزرگترین مجمع صنعتی ایران، فولاد مبارکه در کابل دیدار کرد.

استقبال کابل از سرمایه‌گذاران ایرانی/ منطقه‌ ویژه اقتصادی ایران-افغانستان ایجاد می‌شود

هیئت جمهوری اسلامی ایران در این دیدار خواستاری سرمایه‌گذاری در بخش‌های ایجاد منطقه خاص اقتصادی معدنی ایران و افغانستان اکتشافات معدنی، سرمایه‌گذاری در اعمار سرک و خط‌آهن، استخراج معادن آهن، ایجاد فابریکه پرؤسس سنگ‌آهن و تبدیل آن به آهن و تولید سایر محصولات آهنی و تولید انرژی برق آفتابی شدند.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست با تأکید به اینکه معاونیت اقتصادی دولت و این وزارت تسهیلات و سهولت‌های بیشتر را برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند؛ با درنظرداشت منافع کشور آمادگی‌شان را به همکاری با هیئت ایرانی اعلام داشت و یک تیم تخنیکی را برای بحث بیشتر معرفی نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha