درمانگاه هلال‌احمر زنجان در عمود ۹۳۳ مسیر نجف_کربلا به زائران خدمات ارائه می‌دهد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: درمانگاه تخصصی سطح ۲ هلال‌احمر این استان در عمود ۹۳۳ مسیر نجف _ کربلا به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) خدمات درمانی و امدادی ارائه خواهد داد.

حکمت الله هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت هلال احمر استان ریاست کمیته امداد و نجات اربعین استان را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه گرمای شدید هوا در کشور عراق مد نظر و تاکید جمعیت هلال احمر است، یادآور شد: سال گذشته درمانگاه سطح ۲ هلال احمر زنجان در عمود ۶۶۶ در مسیر پیاده روی زوار اباعبدالحسین(ع) خدمات درمانی ارائه می دادیم که خدمات این استان مورد قبول ستاد بود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امسال این درمانگاه ارتقا پیدا کرده و متشکل از ۴۶ متخصص، پزشک عمومی، پرستار، پیرا پزشک، تکنسین و نجاتگر در درمانگاه هلال احمر این استان در عمود ۹۳۳ به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: همه امکانات این درمانگاه توسط هلال احمر استان زنجان تدارک دیده شده و با ۱۰ دستگاه خودرو اعم از آمبولانس، خودروی کمک‌ دار و ترابری سبک و سنگین، تریلی و کامیونت در کشور عراق مستقر می شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ نفر از اعضای افتخاری جمعیت هلال احمر استان اعم از امدادگران و نجاتگران، داوطلبان، خیرین و اعضای جوانان بجز اعضای کادر درمانی به صورت پیاده همراه با کوله های کمری در مسیر پیاده روی اربعین حسینی خدمات امدادی ارائه خواهند داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: چنانچه زائری نیازمند دریافت خدمات امدادی، مداوای سرپایی و یا انتقال به مراکز درمانی داشته باشد نسبت به ارئه خدمات اقدام خواهند کرد.

هاشمی افزود: امسال سعی کردیم با امکانات قوی تر نسبت به سال گذشته و احصای نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بتوانیم خدمات صادقانه ای را به زائران اربعین حسینی(ع) ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در داخل کشور ایران نیز آمبولانسی در مرز مستقر می شود و در سطح استان زنجان نیز پایگاه های امداد و نجات جاده ای برای عبور زوار حسینی به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش برای ارائه خدمات هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر با لحاظ مسئولیت سلامت در خارج از کشور خدمات درمانی را ارائه خواهد داد.

هاشمی افزود: دارو و تجهیزات مورد نیاز برای استقرار و راه اندازی درمانگاه سطح ۲ هلال احمر در عمود ۹۳۳ ارسال شده و کادر درمانی نیز هفته آینده اعزام خواهند شد.

وی ارائه خدمات درمانی این درمانگاه را تا پایان اربعین حسینی بیان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha