پیام تبریک مسوولان استان کرمانشاه به آرین سلیمی قهرمان طلایی المپیک ۲۰۲۴

کرمانشاه - ایرنا - برخی از مسوولان استان کرمانشاه در پیام‌های جداگانه‌ای کسب مدال طلای المپیک پاریس ۲۰۲۴ توسط «آرین سلیمی»، ورزشکار جوان پر افتخار کرمانشاهی را تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کسب مدال طلای المپیک توسط آرین سلیمی، تکواندوکار جوان و برومند کرمانشاهی، موجی از شادی و افتخار را در میان مردم کرمانشاه و جامعه ورزشی کشور ایجاد کرد. این موفقیت ارزشمند با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی مسوولان و شخصیت‌های مختلف استان کرمانشاه مواجه شد که با ارسال پیام‌های تبریک، این دستاورد بزرگ را به آرین سلیمی و ملت ایران تبریک گفتند.

آیت الله «مصطفی علما»، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری، در پیامی کسب مدال طلای المپیک توسط آرین سلیمی را به جامعه ورزشی کشور، هم‌استانیان و خانواده وی تبریک گفت.

در بخشی از پیام آیت الله علما آمده است: فرزند عزیزم جناب آقای آرین سلیمی، کسب مدال طلای المپیک بعد از سال‌ها، موجب غرور و عزت ملی شد. آنچه شیرینی این پیروزی را صدچندان نمود، نوع رفتار با این پیروزی بود. گذاردن پیشانی بندگی به نشانه شکر بر نام مبارک خداوند متعال در پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران نشان از مرام پهلوانی کرمانشاهی در وجود شماست.

«فضل‌الله رنجبر»، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، نیز در پیامی به آرین سلیمی، از افتخارآفرینی او در عرصه بین‌المللی تقدیر کرد و این پیروزی را به ملت ایران، مردم کرمانشاه و خانواده او تبریک گفت.

وی بیان کرد: ایران و کرمانشاه به تو افتخار می‌کند. اهتزاز پرافتخار پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی در دست‌های پرافتخارت؛ این پیروزی شیرین دل ملت ایران و مردم غیرتمند دیارت کرمانشاه را شاد و موجی از امید در دل جوانان این خطه ایجاد کرد.

محمد رشیدی دیگر نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی پیروزی غرورآفرین آرین سلیمی را به ملت ایران و مردم کرمانشاه تبریک گفت.

منوچهر حاتمی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در پیامی ضمن تبریک این موفقیت ارزشمند به آرین سلیمی، از تلاش‌های بی‌وقفه این ورزشکار، خانواده او و کادر مربیگری‌اش قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: درخشش غرورآفرین آرین سلیمی در المپیک پاریس ۲۰۲۴، با کسب مدال طلا مایه مباهات و افتخار جامعه ورزشی این دیار شده است. موفقیت‌ ارزشمند این فرزند برومند سینه ستبر ایران اسلامی جلوه‌ای از اراده مستحکم برای فتح قله‌های افتخار و اهتزاز پرچم مقدس ایران اسلامی در میادین جهانی است.

رضا سلیم ساسانی، رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز در پیامی، کسب مدال طلای المپیک توسط آرین سلیمی را به این ورزشکار جوان، ملت ایران و جامعه ورزشکاران تبریک گفت.

وی در پیام خود آورده است: افتخارآفرینی جنابعالی در المپیک و کسب مدال طلا در رشته تکواندو را تبریک عرض می‌نماید. بی‌شک حضور استعدادهای شایسته‌ای چون شما، آینده‌ای درخشان را پیش روی ورزش کشور و استان کرمانشاه ترسیم می‌کند.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه نیز در پیامی قهرمانی آرین سلیمی در رقابت‌های تکواندو المپیک پاریس را تبریک گفت و اظهار کرد: جوانان و غیور مردان کرمانشاهی همیشه در همه عرصه‌ها خود را نشان داده و شایستگی و لیاقت خود را به رخ می‌کشند. آرین سلیمی یکی از همین جوانان است که پرچم ایران و نام کرمانشاه را همواره در جهان درخشان نشان داده است. قطعاً این اولین و آخرین افتخارآفرینی جوانان این دیار نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، آرین سلیمی در اولین مبارزه خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس در وزن ۸۰+ کیلوگرم، نیکیتا رافالوویچ از ازبکستان (رنک ۷ جهان) را شکست داد. او در مرحله یک‌چهارم نهایی، با شکست کارلوس سانسورس از مکزیک (رنک ۲ جهان)، به مرحله نیمه‌نهایی رسید. سلیمی در دیدار نیمه‌نهایی، به مصاف ایوان شاپینا از کرواسی (رنک ۳ جهان) رفت و با حساب ۲ بر ۱ پیروز شد و به فینال راه پیدا کرد.

در دیدار فینال، سلیمی با کیدن کانینگهام از بریتانیا مبارزه کرد و در حالی که راند اول را با نتیجه ۳-۶ واگذار کرده بود، در دو راند بعدی به ترتیب با نتایج ۹-۱ و ۶-۱ حریفش را شکست داد و توانست پس از ۱۶ سال مدال طلای المپیک را برای ایران در رشته تکواندو کسب کند. پیش از آن، آخرین طلای تکواندوی ایران در المپیک را هادی ساعی در المپیک ۲۰۰۸ پکن به دست آورده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha