محرومیت زدایی، پیشرفت اقتصادی و عدالت آموزشی، ۳ حیطه اصلی کار بنیاد علوی

تهران-ایرنا- عضو هیات مدیره بنیاد علوی گفت: عمده‌ فعالیت‌های بنیاد علوی مربوط به آبادانی و پیشرفت کشور است که در سه حوزه  محرومیت زدایی، پیشرفت اقتصادی و عدالت آموزشی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محسن مردعلی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بنیاد علوی بازوی خدماتی بنیاد مستضعفان و هدف و ماموریت اصلی آن، توانمندسازی محرومان است که رئیس بنیساد مستضعفان هم بر آن تاکید دارد.

وی گفت: ما متناسب با این تاکید باید فرآیندهای اجرایی و ساختار خود را با آن تنظیم کنیم.

مردعلی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، ما سه حیطه اصلی را مبنای فعالیت خود قرار دادیم؛ حیطه نخست محرومیت زدایی و پیشرفت اقتصادی است که از طریق ایجاد اشتغال دنبال می‌شود.

این عضو هیات مدیره بنیاد علوی ادامه‌داد: حیطه دوم، رسیدگی به سلامت جسمی مردم است که در بنیاد مستضعفان به آن می‌پردازیم، زیرا تا زمانی که جسم افراد سالم نباشد، امکان امرار معاش برای آنان فراهم نمی‌شود.

وی بیان‌داشت: حیطه سوم نیز موضوع عدالت آموزشی است که در حوزه توانمندسازی در حال پیگیری آن هستیم؛ در این راستا پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در مناطق محروم دنبال می‌شود.

مردعلی اضافه‌کرد: براساس شاخص‌های احصا شده، ۳۲۰ شهرستان در کشور به عنوان مناطق اولویت‌دار انتخاب شده‌ است. همچنین در راستای پیشرفت مناطق محروم الگوهای مختلفی در نظر گرفته می‌شود تا در حوزه توانمندسازی محرومان همه‌جانبه و با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی گام برداریم.

وی گفت: در راستای عدالت آموزشی، دانش آموزان مستعد را شناسایی می‌کنیم. در سال جاری بیش از ۶۰ درصد امتیاز برای ورود در کنکور به دلیل امتحانات نهایی است و بر این اساس در حال تلاش هستیم تا نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی افزایش یابد. البته همه اقدامات ما با هماهنگی وزارتخانه‌های مربوطه انجام می‌شود.

این عضو هیات مدیره بنیاد علوی افزود: تقویت معنوی و فرهنگی مساجد نیز پیش بینی شده است تا برنامه‌های فرهنگی در مساجد تقویت و اجرا شود.

وی گفت: عمده‌ فعالیت‌های ما مربوط به آبادانی و پیشرفت کشور است. در حوزه عمرانی و زیرساخت اقدامات بسیاری انجام شده است. همچنین ودیعه مسکن و تجهیز مسکن در مناطق محروم از دیگر خدمات ماست.

محرومیت زدایی، پیشرفت اقتصادی و عدالت آموزشی، ۳ حیطه اصلی کار بنیاد علوی

مردعلی درباره جهاد تبیین و تاکید رهبر معظم انقلاب بر آگاهی نسل نوجوان و جوان از دستاوردهای انقلاب و افتخار آنان به هویت ملی نیز اظهار داشت: وظیفه همه ماست که جهاد تبیین را جدی بگیریم. ما در حوزه آموزش، جهاد تبیین را به عنوان سرفصل اصلی اهداف مدنظر قرار دادیم و تبیین دستاوردهای کشور را به جامعه هدف ارائه خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: شناسایی دانش آموزان با استعداد و رشد تربیتی آنان را نیز در دستور کار داریم. البته برای همه اقدامات پیوست فرهنگی داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha