۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85566038
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۹۷ میلیارد ریال زکات در سقز جمع آوری شد

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبر: 85566038
۹۷ میلیارد ریال زکات در سقز جمع آوری شد

سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: ۹۷ میلیارد ریال زکات از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز دوشنبه در جلسه شورای زکات این شهرستان با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در روستاها در همان مناطق هزینه شود، اظهار کرد: پرداخت کنندگان زکات به ویژه در روستاها باید ثمرات زکات پرداخت شده را مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۷ میلیارد ریال زکات براساس آمار اعلام شده از سوی کمیته امداد شهرستان جمع آوری شده است، یادآور شد: این اقدام باعث فرهنگ‌سازی و تشویق و ترغیب دیگران بر پرداخت زکات و جلوگیری از تبلیغات سوء خواهد شد.

فرماندار شهرستان سقز بر احصای مسایل و مشکلات در حوزه پرداخت زکات، بررسی اولویت روستاها برای هزینه‌کرد زکات توسط بخشداران، شورای اسلامی روستا، دهیاران و امام جماعت آبادی، شناسایی افراد نیازمند برای پرداخت زکات فقرا به آنان، تبلیغات در زمان مناسب، قدردانی از عاملان و پرداخت کنندگان زکات و اهمیت نقش روحانیان به عنوان مبلغان حوزه زکات تاکید کرد.

امام جمعه سقز هم در این جلسه با اشاره به اهمیت پرداخت زکات به عنوان یکی از ارکان دین، گفت: خداوند در قرآن کریم پرداخت زکات را در کنار اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر آورده است و این بیانگر اهمیت این فریضه الهی است.

ماموستا محمود ابن الخیاط با تشریح ثمرات مادی و معنوی پرداخت زکات در اجتماع، افزود: پرداخت نکردن زکات در جامعه و ترک این رکن از ارکان دین، باعث عقوبت و عذاب سخت خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات شهرستان سقز هم در این جلسه با بیان اینکه تعهد سال گذشته در جمع آوری زکات ۸۲ میلیارد ریال بود، گفت: سال گذشته بیش از میزان تعهد و ۱۰۵ میلیارد ریال در این شهرستان زکات جمع آوری شد.

غریب محمدپور بیان کرد: از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان هشت میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عام المنفعه اعتبار در نظر گرفته شد.

وی تعهد سال ۱۴۰۳ در جمع آوری زکات این شهرستان را ۸۸ میلیارد ریال خواند و اظهار کرد: تاکنون ۹۷ میلیارد ریال در این شهرستان زکات جمع آوری شده است و می طلبد به منظور ترویج هر چه بیشتر این فریضه الهی میدان یا خیابانی به نام زکات نامگذاری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha