۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85566042
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

چهار گروه متخلف زیست محیطی در سلسله دستگیر شدند

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85566042
چهار گروه متخلف زیست محیطی در سلسله دستگیر شدند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: چهار گروه متخلف محیط زیستی صید ماهی و زنده گیری پرندگان در سلسله دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست لرستان علی سالاروند روز دوشنبه اظهار داشت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان و حوزه های آبی، موفق شدند چهار گروه متخلف محیط زیستی را دستگیر کنند.

وی افزود: ۲ گروه از این متخلفین که بر خلاف قوانین و مقررات شکار و صید اقدام به زنده گیری غیر مجاز تعدادی پرنده تزئینی (سهره طلایی) نموده بودند و یک گروه دیگر نیز که در سطح حوزه‌های آبی شهرستان با استفاده از مولد برق و تور ماهیگیری اقدام به صید غیر مجاز تعدادی ماهی کرده بودند به همراه سایر ادوات شکار و صید، دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار داشت: همچنین در ادامه گشت و کنترل، محیط‌بانان این شهرستان به یک گروه دیگر از متخلفین برخورد کرده که پس از شناسایی موفق به دستگیری آنها (قبل از هر گونه اقدام به شکار) شدند و دو قبضه اسلحه از این گروه کشف و ضبط نمودند.

سالاروند گفت: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و ادوات کشف شده از آنها تا پایان صدور رأی قطعی به صورت امانی نزد این اداره باقی می‌ماند.

وی یادآور شد: ۲۸۰ متخلف زیست محیطی امسال در این استان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: در راستای حفاظت از محیط زیست استان سال گذشته ۹۹۲ پرونده تخلفاتی تشکیل که بیش از ۱۸ میلیارد و ۶۹ میلیون ریال ضرر و زیان به محیط زیست استان وارد شد.

سالاروند اظهار داشت: چهار میلیارد و ۴۳۸ میلیون ریال میزان ضرر و زیان وارده تخلفات زیست محیطی در سطح استان بوده که تاکنون از این میزان یک میلیارد و ۴۲ میلیون و ۸۴۸ هزار ریال وصول و مابقی نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha