«اتابک» فردی با سابقه و متخصص برای حوزه صنعت، معدن و تجارت است

تهران- ایرنا- کارشناس صنعت گفت: سوابق کاری «سید محمد اتابک» گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صمت نشان می دهد که در حوزه صنعتی، معدنی و بازرگانی به صورت تخصصی فعالیت کرده است و راهبر خوبی برای این وزارتخانه خواهد بود.

«وحید یعقوبی» امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به معرفی سید محمد اتابک از سوی رئیس‌جمهور به عنوان گزینه تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: وی یک چهره صنعتی و شناخته شده در بین صنعتگران است که در سه وجه صنعت، معدن و تجارت وزارتخانه صمت تخصص و مهارت کافی دارد.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: اتابک تجربه و سوابقی خوبی در حوزه های مختلف صنعتی در کشور دارد، به گونه ای که راهبر و مجری طرح های مختلف بوده و مدیریت عملیاتی و کلان هلدینگی نیز داشته است و توانسته طرح های معدنی و فولادی را به بهره برداری برسد.

وی ادامه‌داد: این وزیر پیشنهادی معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان بوده و در بحث کلان و مدیریتی نیز فعالیت خوبی داشته است که نشانگر مهارت و توان تخصصی وی در حوزه های اقتصادی و صنعتی کشور است.

یعقوبی با اشاره به اینکه اتابک تشکل ها و بخش صنعتی کشور را خوب می شناسد، گفت: وی نائب رئیس اتاق بازرگانی بوده و در طول مدیریت خود ارتباط خوبی با بخش خصوصی داشته است، ضمن اینکه از مشاوره ها و راهکارهای بخش خصوصی در حل مسائل بهره برده و خواهد برد.

وی بیان‌داشت: بخش خصوصی به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی کشور است و باید به تشکل های بخش خصوصی بها داده شود و از آنها به عنوان بازوان توانمند در تقویت تولید و رشد سهم اقتصادی کشور و سیاستگذاری در این عرصه بهره برد.

این کارشناس صنعت با اشاره به توان تخصصی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان‌کرد: وی در حوزه فولاد نیز فعال بوده است که امیدواریم با همکاری مجلس و رای اعتماد، زودتر بر سکان وزارت صمت بنشیند تا وزارت صمت به ثبات برسد.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطرنشان‌کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین عمر وزاری صمت کمتر از یک سال بوده است و این امر مشکلاتی را در حوزه های مختلف سیاستگذاری برای صنعتگران و بخش صنعت کشور به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا، سید محمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مرداد) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. وی دارای مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا و دارای سابقه مدیریتی در هیأت مدیره انجمن سیمان، هیأت مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.اتابک در کارنامه خود نایب رئیس اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعاملی و نایب رئیسی شرکت سیمان تهران، مدیرعاملی و نایب رئیسی هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چندین شرکت تولیدی را دارد.

وزیر پیشنهادی صمت، دارای سوابق شغلی مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس بود (مالک ۶ شرکت سیمانی از جمله تهران، ایلام و هگمتانه، ۴ فولادی مانند کاوه جنوب کیش، یک شرکت آلومینیومی، دو شرکت معدنی و آهک، هفت شرکت خدمات مهندسی و...) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha