جلوگیری از ایجاد غبار و خنک کردن افراد با دستگاه مه‌پاش ایران‌ساخت

تهران- ایرنا- متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید دستگاه مه‌پاش شدند که ضمن جلوگیری از ایجاد غبار به خنک شدن افراد در مکان‌های شلوغ همچون پیاده‌روی اربعین کمک می‌کند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مه ‌پاش دستگاهی که آب را به‌صورت ذرات بسیار ریز در هوا اسپری کرده و به‌عنوان راهکاری برای خنک‌کردن هوا و افزایش رطوبت در محیط‌های مختلف استفاده می شود. در این دستگاه، آب با فشار زیاد از یک نازل به بیرون پرتاب می‌شود و در اثر فشار زیاد آب و کوچکی خروجی نازل، قطرات آب به مه ریز تبدیل می‌شود.

امروزه از مه‌پاش‌ها در صنایع مختلف و محیط‌های باز و سربسته استفاده می‌کنند. استفاده از مه پاش به‌عنوان یک راهکار ساده و مؤثر برای کاهش دمای هوا و افزایش رطوبت در جهت کاهش اثرات گرما به کار می‌رود.

مه‌پاش‌ها می‌توانند باعث افزایش راحتی و سلامت افراد، حیوانات و گیاهان در فصول گرم سال شوند. تنها نکته‌ای که در استفاده از مه پاش باید در نظر داشت، انتخاب نوع صحیح آن است. به‌ عنوان‌ مثال مقدار آب اسپری شده در محیط رستورانی باید به‌گونه‌ای باشد که باعث خیس شدن و لغزندگی سطوح نشود

اما اخیرا متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه مه‌پاش شدند که ضمن جلوگیری از ایجاد غبار به خنک شدن افراد در مکان‌های شلوغ همچون پیاده‌روی اربعین کمک می کند.

معصومه امین مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول گفت:در راهپیمایی اربعین برای خنک‌کردن جمعیت به صورت دستی از شیلنگ آب یا نازل‌های اسپری آب استفاده می‌کنند، در صورتی که دستگاه مه پاش ما از قابلیت چرخش برخوردار است و ضمن اینکه می تواند به صورت خودکار محوطه وسیعی را مه‌پاشی کند.

در این مجموعه فناور در حوزه تولید دستگاه‌های مه‌پاش و اسپری آب به صورت گسترده فعالیت می‌کنیم. این محصولات در محوطه‌های باز برای فرونشانی غبار و خنک‌کردن تجمع‌های مردمی کاربرد دارد.

این فعال حوزه دانش بنیان همچنین افزود: این دستگاه علاوه بر خنک کردن مردم، سبب جلوگیری از بلندشدن غبار نیز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: این دستگاه مه پاش هم اکنون می تواند در پایانه‌های مرزی کشور و راهپیمایی اربعین برای خنک‌کردن مردم استفاده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha