خط لوله دوم انتقال گاز اردبیل - گرمی فردا افتتاح می‌شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار شهرستان گرمی از افتتاح خط دوم انتقال گاز اردبیل به گرمی خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح که فردا (سه‌شنبه) به بهره‌برداری می‌رسد ۱۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

حسین مولایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر هدف از اجرای طرح خط دوم انتقال گاز به این شهرستان را جلوگیری از افت فشار گاز به ویژه در فصل زمستان و همچنین پایدارسازی و تامین گاز صنایع مادر و بزرگ در آینده در شهرستان عنوان کرد و افزود: خط اول انتقال لوله گاز به شهرستان ۱۶ اینچ بود و انتظار می‌رود با اجرای خط دوم انتقال گاز اردبیل به گرمی که خط لوله آن ۲۴ اینچ است، انرژی مورد نیاز واحدهای تولیدی ، صنعتی و کشاورزی در بازه زمانی بلندمدت فراهم شود.

در همین زمینه منوچهر عزیزی سرپرست نظارت پروژه انتقال گاز خط اردبیل - گرمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح ابعاد فنی این پروژه اظهار کرد: خط لوله انتقال گاز اردبیل گرمی به طول ۷۶ کیلومتر در مدت زمات ۲۰ ماه اجرا شده و در زمان اجرای پروژه زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر از جوانان منطقه فراهم شد.

وی اضافه کرد: در اجرای این پروژه بیش از ۲۴ هزار و ۶۴۰ نفر ساعت در بخش مهندسی کار انجام شد، همچنین ۱۰ هزار تن لوله و ۱۱۵ عدد شیر به صورت کامل از سازندگان ایرانی تامین شده است.

سرپرست نظارت پروژه انتقال گاز اردبیل - گرمی ادامه داد: اجرای هفت هزار و ۲۰۰ سرجوش، احداث ۱۶ ایستگاه بین راهی،لانچر و رسیور و ۲ ایستگاه حفاظت کاندیک از اهم فعالیته‌ای انجام شده در این پروژه بوده است.

به گفته عزیزی ، همچنین در این پروژه در این مدت ۱.۳ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه ثبت شده است.

بر اساس این گزارش آیین افتتاح این طرح روز سه‌شنبه (۲۳ مردادماه ۱۴۰۳) با حضور یکی از مقامات ارشد وزارت نفت و مقامات عالی استان در حد فاصل روستای بنه و تکانلو برگزار خواهد شد.

گرمی مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha