نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره پرونده‌های «شرق آنلاین» و «اعتماد»

تهران - ایرنا - سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های‌سیاسی و مطبوعاتی گفت: اعضای هیات منصفه، مدیرمسئول شرق آنلاین و اعتماد را به اتفاق آراء مجرم اما مدیرمسئول شرق را مستحق تخفیف دانستند.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، اکبر نصراللهی‌ روز دوشنبه اظهار داشت: اتهام‌های مهدی رحمانیان مدیرمسئول شرق، «نشر اکاذیب» موضوع شکایت عبدالله عبدی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی امیرآباد مازندران موضوع گزارش ۱۸ تیر ۱۴۰۲ درمورد «ابربدهکار بانکی» است.

وی ادامه داد: وکیل عبدالله عبدی، دریافت ۶۰۰ میلیون یورو تسهیلات دولتی شرکت پتروشیمی امیرآباد را کذب و خلاف‌ واقع دانست و گفت که موکل وی مالک کارخانه فولاد البرز ایرانیان است و وام دریافتی ۵۸ میلیون یورو بوده که کامل آن را پرداخت کرده و تصرف اراضی میانکاله هم کذب است و عبدالله عبدی هیچگونه تصرف غیرقانونی نداشته و نامبرده در چارچوب قراردادهای جاری توسط سازمان امور طبیعی و بر اساس مصوبه دولت و تایید سازمان محیط زیست موفق به اخذ مجوز اجاره ملک برای اجرای طرح شده است.

نصراللهی افزود: مهدی رحمانیان مدیرمسئول شرق و وکیل وی باوجود ابلاغ قبلی در دادگاه حضور نداشتند اما در دفاعیات مکتوب قبلی درج شده در پرونده تصریح شده ‌است که منابع مطالب گزارش از خبرگزاری‌ها و اظهارات معاون حقوق عامه دادستان استان مازندران بوده است .

سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های‌سیاسی و مطبوعاتی اظهار داشت: در جلسه دادگاه امروز پرونده‌های دو شکایت از مدیرمسئول روزنامه «اعتماد» بررسی شد.

نصراللهی توضیح داد: در این پرونده‌ها بهروز بهزادی به «نشر مطالب خلاف واقع»، موضوع شکایت محمد سروش و محمد علی اسکندری زاده و معاونت حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا متهم است. در خصوص شکایت محمد سروش و محمد علی اسکندری زاده روزنامه اعتماد در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ مطلبی با عنوان «جبران یک میلیارد دلاری ناترازی حاصل از فساد از جیب مردم» منتشر کرده است و در مورد شکایت معاونت حقوقی و امور مجلس و دولت فراجا روزنامه اعتماد در گزارشی با تیتر «بازار زنانه فروشها کساد شد»، در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ نوشته است:«... روسری آدم، کمی عقب برود به آدم بگویند سه میلیون تومان کارت بکش.»

وی افزود: هیات منصفه بعد از شنیدن اظهارات وکلای شاکیان و وکیل متهم در هر دو شکایت، مدیرمسئول اعتماد را مجرم دانست و مستحق تخفیف ندانست.

نصراللهی گفت: رأی دادگاه رسیدگی در مورد پرونده اتهام‌های مدیر مسئول شرق آنلاین و مدیر مسئول اعتماد که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha