۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبر: 85566176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فوتبال خراسان رضوی در تله آفساید خودی‌ها!

۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبر: 85566176
فوتبال خراسان رضوی در تله آفساید خودی‌ها!

مشهد-ایرنا- خراسان رضوی که تا یک دهه پیش با داشتن تیم‌های ریشه‌داری چون «ابومسلم» و «پیام»، از استان‌های مطرح در فوتبال باشگاهی کشور بود، امروز در شرایطی قرار گرفته که نه به دلیل فقدان زیرساختی بلکه به علت مشکلات خارج از زمین و بی‌رغبتی مسوولان به این بخش، دچار چالش‌های زیادی شده است.

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی یکی از معدود استان های کشور است که باوجود ظرفیت های کمی و کیفی فراوان در زمینه رشته فوتبال، به دلیل بی‌توجهی‌ها و نبود عزم جدی در رفع مشکلات، در شرایط ناامیدکننده‌ای قرار گرفته است و هیچ نشانی از سامان گرفتن آن نیز مشاهده نمی‌شود.

پز عالی جیب خالی!

فوتبال خراسان رضوی در تله آفساید خودی‌ها!

یکی از جوانان مشهدی علاقه‌مند به ورزش فوتبال به خبرنگار ایرنا گفت: بنا بر بیان کارشناسان، خراسان یکی از استان های پر استعداد در رشته فوتبال است که هم اکنون بسیاری از بازیکنان این خطه در استان های دیگر مشغول توپ زدن هستند.

حسام نظرمحمدی ادامه داد: علاوه بر آن، کلانشهر مشهد ۲ ورزشگاه بزرگ با زمین فوتبالی دارد که ورزشگاه امام رضا (ع) دارای تراز بین المللی با بهترین امکانات روز دنیا است، از سویی این استان دارای صنایع قدرتمند اقتصادی است که به راحتی می توانند از یک چند تیم لیگ برتری حمایت مالی داشته باشند.

وی عنوان کرد: اکنون سوال اینجاست که این استان با وجود چنین ظرفیت هایی چرا حتی نباید یک تیم در دسته ۲ کشور داشته باشد؟!

این جوان ۳۸ ساله اظهار کرد: فوتبال خراسان رضوی گرفتار اختلافات متولیان این حوزه از جمله هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان است و بنا بر مستندات تاکنون هیچ گونه تعاملی بین آنها برای رفع مشکل انجام نگرفته است.

بی سر و سامانی هیات فوتبال خراسان رضوی

شرایط فوتبال خراسان رضوی در سال های اخیر به نحوی بوده است که بسیاری از پیشکسوتان و علاقه‌مندان این رشته را نگران کرده است و موجب انتقاداتی از سوی آنان شده است.

بسیاری از آنها عملکرد هیات فوتبال استان را دلیل اصلی این مشکلات می دانند و بر این باورند تا زمانی که هیات استان دست به اقدامات سازنده ای نزند، شرایط این رشته ورزشی در خراسان رضوی تغییر خاصی نخواهد کرد.

پیشکسوت و بازیکن مشهدی سابق باشگاه ابومسلم در این خصوص گفت: فوتبال خراسان رضوی تا زمانی که در دست اهلش نباشد، وضعیت همین است. اتفاق خوب برای فوتبال استان زمانی رخ می‌دهد که واقعا مسوولان هیات فوتبال پای کار بیایند.

منصور شاملو تصریح کرد: اتفاقاتی در فوتبال شهر مشهد رخ می‌دهد که واقعا عجیب است. درک این موضوع که چطور برخلاف تمام استان‌های کشور، مسوولان شهری و استانی در خراسان رضوی تلاش و علاقه ای به داشتن تیم فوتبال ندارند، بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: مسوولان استانی باید از مزایای حضور تیم فوتبال در یک شهر آگاه شوند و برنامه هایی برای حضور مداوم و قدرتمند تیم داشته و بدانند چگونه قرار است برای تیم خرج شود.

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به زیرساخت های ورزشی و اقتصادی مناسب در کلانشهر مشهد عنوان کرد: با وجود این زیرساخت ها اما هیچ برنامه ای برای تیم‌داری در این شهر انجام نشده است،

وی با اشاره به ورزشگاه ممتاز امام رضا (ع) و صنایع اقتصادی قوی مشهد، تصریح کرد: چطور می‌شود که دیگر باشگاه های شهرستانی میلیاردها تومان در سال هزینه ورزش می کنند اما شهر مشهد با این همه بازیکن مستعد و ظرفیت نمی تواند یک تیم در لیگ برتر داشته باشد؟ بی شک نگاه دلسوزانه ای در مسوولان فوتبالی این شهر وجود ندارد که این کلانشهر به اندازه یک شهرستان کوچک نیز نتوانسته در تیم‌داری موفق عمل کند.

فوتبال مشهد، نیازمند یک همت جمعی

همانطور که از دیدگاه پیشکسوتان و علاقه‌مندان مشخص است رفع مشکلات موجود تنها را برون‌رفت رشته فوتبال از مشکلات موجود است و بی‌شک این مشکلات نیز بدون دخالت مسوولان میسر نخواهد بود.

یکی از نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: کم‌کاری و نقص متولیان استانی است که نمی توانند از ظرفیت مشارکت های اجتماعی صنایع خراسان رضوی در رشته فوتبال استفاده کرده و از حمایت ورزشی آنها بهره‌مند شوند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر تصریح کرد: جلساتی با مدیرکل جدید ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد تا ساز وکار تعامل و حمایت بهتر صنایع منطقه از رشته فوتبال بررسی و تبیین شود.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام گرفته، برخی از صنایع خراسان رضوی به ورزش ورود کرده اند، از این رو تلاش ها بر این است که مسیر برای حضور مداوم این بخش به رشته فوتبال نیز فراهم شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: وضعیت کنونی فوتبال خراسان رضوی با توجه به زیرساخت‌های فراوان، نامطلوب است، از این رو رفع این مسائل و مشکلات، نیازمند راهکارهای برنامه ریزی شده و مدون است.

فوتبال خراسان رضوی در تله آفساید خودی‌ها!

تداوم تیم‌داری، مهم‌تر از شروع تیم‌داری

استاندار خراسان رضوی نیز چندی پیش در خصوص وضعیت رشته فوتبال در مشهد گفته بود: شروع تیم‌داری در رشته فوتبال در مشهد فکر خوب و قابل دفاعی است اما باید به آینده نیز توجه کرد.

یعقوبعلی نظری ادامه داد: تجربه نشان داده است بارها افراد و یا گروه هایی برای تیم‌داری در این کلانشهر وارد میدان شده اند اما هر کدام از آنان پس از یکی ۲ سال تیم را به حال خود رها کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هدف فقط صرف تیم‌داری باشد و به جوانب دیگر آن توجه نکنیم، یک مساله را رفع می کنیم اما شاهد بروز چند مسائله دیگر خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: هر چند که دولت وظیفه دارد بیشتر در حوزه تامین زیرساخت ها کار کند، در عین حال همه تلاش ها بر این است تا با بررسی کامل جوانب به زودی مشکل رشته فوتبال در مشهد برطرف شود.

فوتبال خراسان رضوی برای پیشرفت ناگزیر نیازمند همبستگی مسوولان است و لازمه تحقق این امر دلسوزی مجدانه مسوولان استانی و شهری است.

از سویی فوتبال خراسان رضوی برای عبور از این وضعیت بغرنج و سخت، باید یک برنامه تحول‌گرایانه با نقش‌آفرینی مستقیم هیات فوتبال داشته باشد.

هیات ورزشی که چندی دیگر انتخابات مهمی را پیش رو دارد و باید اساسی ترین هدف ریاست آینده آن، سر و سامان دادن به وضعیت موجود، بازیابی جایگاه اصلی فوتبال خراسان رضوی در کشور و در نهایت تامین خواسته علاقه‌مندان پرشمار این رشته ورزشی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha