رییس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری:حساب بانکی شرکت‌های بزرگ به استان منتقل شود

شهرکرد- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:منابع و مصارف بانک‌ها در استان هم‌خوانی ندارد به‌همین علت به‌دنبال آن هستیم تا حساب‌های بانکی و کارت‌های بازرگانی واحدهای صنعتی بزرگ به استان بیاید و عواید فعالیت اقتصادی آن‌ها در داخل استان مشخص و ناترازی بانکی اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام زارع فارسانی روز دوشنبه به‌مناسبت گرامی‌داشت روز خبرنگار در نشست با خبرنگاران حوزه اقتصادی تاکید کرد: بیشتر صنایع فعال در این استان خُرد و متوسط است که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان حمایت از صنایع را در دستور کار قرار داده و با برگزاری کمیته‌های حمایت قضایی از تعطیلی چند واحد جلوگیری کرده است.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی از نقدهای منصفانه و راهکارها برای رفع مشکلات بخش خصوصی استقبال و بهره‌گیری می‌کند افزود: نقد سازنده کمک می‌کند تا کاستی‌ها جبران و رفع شود به‌همین منظور مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی از نقدهای منصفانه و راهگشا ناراحت نخواهند شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری بهبود فضای کسب‌وکار را از رسالت‌های اصلی این اتاق دانست و اظهار داشت: تسریع در روند توسعه استان و دست‌یابی به پیشرفت نیاز به یکی شدن و حرکت گروهی دارد.

زارع تاکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی درصدد است تا از تعطیلی واحدهای تولیدی در استان جلوگیری کند.

وی با اشاره به تعطیلی پتروشیمی لردگان به‌علت بدهی به شرکت‌های خدمات‌رسان افزود: این در حالی است که همچنان موافق تعطیلی واحدهای تولیدی نیستیم، زیرا تولید دچار آسیب می‌شود اما برای تقسیط بدهی‌های این واحدها ورود کرده‌ایم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به مشکل کمبود برق در تابستان و قطعی برق واحدهای تولیدی در چند روز از ماه اشاره و تصریح کرد: زیرساخت‌های تامین برق فرسوده شده است و باید به سمت فناوری روز دنیا برای تامین برق حرکت کنیم.

زارع جذب سرمایه‌گذار برای بخش‌های مختلف یکی از اهداف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری دانشت و اظهار داشت: در این راستا بسته‌های سرمایه‌گذاری با همکاری دستگاه‌های اجرایی و این اتاق آماده شده است و درصدد هستیم تا از واحدهای تولیدی بزرگ در کشور برای سرمایه‌گذاری در استان دعوت کنیم.

زارع اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری را متعلق به همه مردم دانست و گفت: در تلاش هستیم تا با همگرایی و همکاری با بخش خصوصی بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: رسانه‌های در معرفی توانمندی‌های استان نقش‌آفرین و اثرگذار هستند.

امین مالکی به تلاش فراوان و مستمر خبرنگاران برای انتشار و انعکاس رویدادها و رخدادهای جامعه اشاره و تاکید کرد: امروز ما بر سختی‌های کار خبرنگاران اشراف داریم و رسانه‌ها همواره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد را در راستای رسیدن به اهداف تعیین شده یاری می‌کنند..

وی به لزوم کمک به خبرنگاران برای ارتقای جایگاه رسانه‌ اشاره و تصریح کرد: در است راستان بسته‌های پیشنهادی تدوین و ارائه می‌شود.

نایب‌رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در حوزه کسب‌وکار جزو افراد موفق و موثر هستند.

سید سعید فیاضی به تلاش خبرنگاران برای بیان دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی اشاره و تاکید کرد: نباید جایگاه و نقش خبرنگاران در جامعه نادیده گرفته شود.

وی افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری تمامی توان خود را در راستای بهبود فضای کسب‌وکار به‌کار گرفته است.

فیاضی تصریح کرد: کمیسیون‌های اقتصادی و انجمن‌های تخصصی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری به‌منظور بهبود فضای کسب‌وکار در حال فعالیت هستند.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تلاش خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی جامعه اقدامی ارزنده و اثرگذار است.

سید جلیل‌الله رضوی دهکردی تاکید کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه‌های گروهی در چهارمحال و بختیاری رسالت خود را همواره با جدیت و بدون چشم‌داشت دنبال می‌کنند.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در این استان بیش از یک هزار واحد صنعتی در حال فعالیت است که ۳۶ واحد از این مجموعه واحدهای بزرگ و دارای اشتغال بالای ۱۰۰ نفر و ۳۲ واحد متوسط با اشتغال بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و بقیه واحد های صنعتی کوچک هستند.

تاکنون با صدور بیش از ۲ هزار جواز تاسیس و افزون بر ۴۰۰ طرح با سرمایه گذاری بالای ۶۰ درصد طرح‌های صنعتی اجرایی شده که در راستای کمک به تکمیل این طرح گام‌های بلندی برداشته شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است که در برخی محصولات صنعتی از جمله لوازم خانگی، تولید چادر مشکی، موکت و برخی از صنایع دیگر رتبه‌های مطلوبی در کشور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha