۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۱
کد خبر: 85566240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۵ نفر مددجویان جرایم غیرعمد از زندان‌های کرمان آزاد شدند

کرمان - ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۵ نفر مددجویان جرایم غیرعمد از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، سیدحجت الله موسوی قوام روز دوشنبه در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۲۶ نفر از زندانیان آزاده شده، مرد و ۹ نفر زن بودند، افزود: کل مبلغ بدهی این افراد چهار هزار و ۲۴۸ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال بوده که ۷۰ درصد را اخذ رضایت شاکی داشتیم.

وی تاکید کرد: ورودی به زندان از ابتدای امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته و اکنون ۲۶۶ زندانی واجد شرایط داریم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال آروده مددجو و عمدتا در قالب اعسار بوده، تصریح کرد: ۱۴۰ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال از طریق ستاد دیه و کمک‌های مردمی و خیران پرداخت شده و منابع ستاد دیه کشور تاکنون ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای آزادی این افراد بوده است.

وی افزود: ۱۸۸ نفر ورودی زندانیان جرایم غیرعمد در سال جاری است، ۷۵ نفر زندانیان سال قبل هستند که در اولویت کار ستاد برای آزادی قرار دارند و سه نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ در زندان هستند که رقم بدهی آنها سنگین است.

موسوی قوام با بیان این خبر که امروز ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد استان کرمان آزاد می‌شوند، افزود: ۳۶۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بدهی این افراد بوده که مبلغ ۳۳۰ میلیون ریال رضایت شاکی اخذ شده است.

وی افزود: ۱۶ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال کمک ستاد دیه استان و یک میلیارد ریال کمک ستاد دیه کشور برای آزادی این ۱۳ نفر بوده و تسهیلات پنج میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان با اشاره به اینکه بدهکار دیه تصادف در زندان نداریم و فقط یک نفر بدهکار حادثه کارگاهی در زندان کهنوج است، گفت: در حال حاضر ۱۴۴ نفر بدهکار چک، ۱۱۰ نفر مهریه و ۱۱ نفر نفقه در زندان‌های استان کرمان داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha