اعزام ماشین آلات نظافتی و پاکبان به راهپیمایی اربعین در عراق

تهران بزرگ - ایرنا - معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اعلام کرد: یا همکاری کشور عراق و برای اولین بار ۴۰ دستگاه ماشین آلات برای نظافت مسیر راهپیمایی اربعین به کشور عراق اعزام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نظری عصر دوشنبه در نشست خبری گفت: شهرداری تهران به موضوع اربعین حسینی توجه ویژه دارد و آمادگی‌های لازم برای خدمت‌رسانی در مراسم پیاده روی اربعین در خاک عراق و همچنین مرزهای ورودی و خروجی کشورمان و مراسم پیاده روی جاماندگان از کربلا در تهران وجود دارد.

وی افزود: در راستای اقدامات پیش‌بینی شده، مراسم اعزام تجهیزات و ماشین‌آلات خدمات شهری به شهرهای نجف، کربلا، کوفه، کاظمین و سامرا برگزار و تعداد ۴۰ دستگاه خودروی مکانیزه خدمات شهری شامل خودروهای کمپرسی زباله‌کش، جنتکس، مخزن‌شوی و جدول‌شوی، بابکت و سایر ادوات خدمات شهری به همراه راننده و ۱۲ کمک راننده و تعدادی نیروی انسانی در حوزه خدمات شهری برای خدمت‌رسانی به زائران مراسم پیاده‌روی اربعین به شهرهای مختلف عراق اعزام شدند.

نظری اظهار کرد: کمیته خدمات شهری یکی از ۱۸ کمیته ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور است که بر اساس وظایف و ماموریت‌های محوله به خدمات‌رسانی در مرزهای هشت‌ گانه و کشور عراق خواهد پرداخت.

معاون شهردار تهران ادامه داد: بخش مهمی از ماموریت‌های کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور خدمات‌رسانی به زائرین در مرزهای هشت‌ گانه است و با برنامه‌ ریزی‌ های صورت گرفته مناطق درگیر و شهرداری‌های کلانشهرها در این مرزها مستقر خواهند شد و خدمات‌رسانی به زائران و نظافت مسیر پیاده‌روی را بر عهده دارند.

اعزام ۴۰ دستگاه ماشین آلات برای نظافت به خاک عراق

وضعیت نظافت در برخی مناطق خوب نیست

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در خصوص وضعیت جمع آوری پسماند و نظافت در مناطق مختلف پایتخت گفت: واقعیت امر این است که در برخی مناطق وضعیت خوب نیست، طرحی که در مورد تجمیع پیمانکاران رفت و روب در سطح شهر تهران اجرایی کردیم ظرف چند روز گذشته با برگزاری جلسه‌ای مشترک با حضور پیمانکاران و سازمان مدیریت پسماند شهر تهران آسیب‌ شناسی لازم در این حوزه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: تجمیع قراردادها و اعلام فهرست بها در حقیقت اقدامات درستی بود که انجام شده اما باید در سطح شهر نتیجه مثبت این اقدامات را ببینیم، لذا در جلسه‌ای آسیب‌ شناسی لازم برای این طرح انجام خواهد شد.

به گفته نظری، در مجموعه شهرداری تهران برای پیمانکاران کوتاهی نکردیم اما چرایی اینکه نمی‌توانند شهر را تمیز کنند موضوعی است که باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

اعزام ۴۰ دستگاه ماشین آلات برای نظافت به خاک عراق

شستشوی مخازن زباله

وی در خصوص شستشوی مخازن زباله در تهران نیز گفت: قبلا شستشوی مخازن توسط شهروندان دیده نمی‌شد اما در حال حاضر خوشبختانه این موضوع در سطح شهر برای شهروندان قابل مشاهده است علاوه بر این دستگاه‌های جدول‌ شوی وسایل تجهیزات مکانیزه در سطح شهر بیشتر دیده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص طرح های قابل افتتاح نیز افزود: مهر ماه طرح رود دره فرحزاد افتتاح می‌شود، این رود دره یک طرح طبیعت افزا است و در واقع بازیابی طبیعت را خواهیم داشت که فاز اول مهرماه نهایی و سپس فاز دوم راه اندازی می‌شود.

به گفته وی، همچنین طرح چهارباغ در شمال مصلای تهران است که این طرح نیز در جهت حفظ فضای سبز تهران بزودی افتتاح خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha