۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۷
کد خبر: 85566389
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تردد ۴۱۲ هزار نفر از مرز مهران طی ماه صفر

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۵۷
کد خبر: 85566389
تردد ۴۱۲ هزار نفر از مرز مهران طی ماه صفر

ایلام- ایرنا- استاندار ایلام با بیان اینکه ۴۱۲ هزار نفر از مرز مهران از ابتدای صفر تا کنون از مرز مهران تردد کردند، گفت: زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی شهید سلیمانی مهران و زرباطیه عراق در مقایسه با گذشته متحول شده است.

به گزارس ایرنا، حسن بهرام‌نیا، شامگاه دوشنبه در آیین برافراشته شدن پرچم امام حسین(ع) در پایانه مرزی زرباطیه عراق، اظهار کرد: وزیر کشور و همچنین استاندار استان واسط عراق نهایت تعامل و همکاری را در بحث ارتقاء خدمات رسانی به زائران داشتند.

وی با اشاره به برگزاری آیین برافراشته شدن پرچم امام حسین(ع) در نقطه صفر مرزی، گفت: از استانداری واسط که بانی برگزاری این آیین بودند قدردانی ویژه دارم.

استاندار ایلام فزود: از سال گذشته تا به امروز شاهد تحولات و تغییرات قابل ملاحظه‌ای در تکمیل زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران و پایانه زرباطیه هستیم.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه مرز مهران یکی از پنج مرز ورود زوار به عراق برای زیارت عتبات عالیات است، گفت: حدود ۶۰ درصد زوار از این مرز تردد می‌کنند که سال گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند.

رییس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: از اول صفر تاکنون بیش از ۴۱۲ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند که از ابن تعداد ۳۱۲ هزار از مرز مهران راهی عتبات عالیات شدند و مابقی از همین مرز وارد کشور شدند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام و مرز مهران اصلی ترین کانون تردد زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز بین المللی مهران ثبت شد.

پیش بینی می شود در اربعین سال جاری بیش از ۶۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha