تحلیلگر عرب: چند هزار موشک هم برای ویرانی رژیم اسرائیل کافی است

تهران- ایرنا- یک تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به اوضاع آشفته صهیونیست‌ها در آستانه واکنش انتقام جویانه محور مقاومت گفت که ویرانی رژیم اسرائیل به ۱۵۰ هزار موشک سنگین و نقطه زن نیاز ندارد بلکه چند هزار موشک هم کافی است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در روزنامه رای الیوم با اشاره به انتظار کُشنده صهیونیست‌ها برای حمله ایران و حزب الله آورده است: اینکه به خاطر ضربه انتقام جویان قریب الوقوع محور مقاومت دهها شرکت هواپیمایی کوچک و بزرگ پروازهای خود را به فرودگاه اللد (بن گورین) در تل آویو لغو کنند و هزاران شهرک نشین صهیونیست به دنبال گیر آوردن هواپیمایی برای خروج از فلسطین اشغالی برای در امان ماندن باشند و اینکه اوحد پول رژیم اسرائیل ارزشش کاهش پیدا کند و بورس این رژیم فرو بریزد، این مفهومش رعب و وحشت، فروپاشی سریع امنیت و بازدارندگی و پروژه صهیونیسم و پایه هایی است که بر ویرانه‌های ملت فلسطین بنیان نهاده شده است.

وی افزود: این رعب و آشفتگی در حالی است که محور مقاومت هنوز یک موشک شلیک نکرده و پهپادی روانه تل آویو یا حیفا یا عکا یا اشدود نکرده است پس اگر حمله انتقام جویانه مستقیم ایران، جنوب لبنان، یمن و عراق به خونخواهی شهیدان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب الله شروع شود، اوضاع صهیونیست‌ها چگونه خواهد بود؟

این تحلیلگر نوشت: اعزام ناو هواپیمابر «آبراهام لینکلن» به خاورمیانه برای پیوستن به ناو «آیزنهاور» و نیز زیردریایی موشک انداز که به درخواست کمک «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل از «لوید آستین» همتای آمریکایی اش انجام شده هرگز محور مقاومت را نخواهد ترساند و بویژه که این ناوها از پس حمایت کشتی های اسرائیلی در دریاهای سرخ، عمان و مدیترانه و موشک های نیروهای یمنی برنیامدند و مانع ورشکستگی و بسته شدن بندر «ام الرشراش» (ایلات) در جنوب سرزمین های اشغالی فلسطین نشدند.

عطوان افزود: ویرانی اسرائیل نیازی به ۱۵۰ هزار موشک سنگین و دقیق حزب الله ندارد بلکه چند هزار هم پس از شکست سامانه های پدافندی «گنبد آهنین» و «فلاخن داود» و «پاتریوت» کافی است.

وی از مواضع یحیی السنوار رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش حماس مبنی بر اصرار بر خواسته های مقاومت فلسطین در زمینه توافق مبادله اسیران تمجید و از دوحه و قاهره به خاطر تن دادن به دیکته های آمریکا انتقاد کرد.

عطوان در پایان نوشت: آمریکا همه جنگهای خود را در خاورمیانه باخته است و از عراق و افغانستان، شکست خورده و رانده و تحقیرشده، خارج شده است. به طور حتم در جنگ روزها و هفته های آتی که نتانیاهو آمریکا را در آن درگیر کرده، همین وضعیت را خواهد داشت و استثنایی در کار نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha