۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85566483
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برق ۳۱۴ اداره و سازمان دولتی پر مصرف گیلان قطع شد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه از شروع اجرای برنامه‌های گذر از پیک تابستانه تاکنون ۷۰۰ فقره اخطار قطع برق برای ادارات و دستگاه‌های اجرایی پرمصرف استان صادر شده، گفت: برق ۳۱۴ اداره و سازمان دولتی پر مصرف استان قطع شد.

مسعود صادقی خمامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این راستا اقدامات قانونی لازم برای برخورد با سازمان‌هایی که الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند اعمال می شود که بر این اساس، برق ۳۱۴ اداره و سازرمان دولتی در استان گیلان قطع شد.

وی ضمن اشاره به شیوه نامه‌های ارسالی از سوی شرکت توانیر مبنی بر پایش مصرف برق ادارات و دستگاه‌ها، بیان کرد: این مشترکان ملزم به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و همچنین کاهش مصرف به میزان ۷۰ درصد در ساعت غیراداری هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان اضافه کرد: همچنین وصل مجدد برق دستگاه‌ها و ادارات پرمصرف منوط به تعهد بالاترین مقام دستگاه است و در صورت تکرار موضوع اسامی از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با کنترل پذیر کردن مشترکان از راه دور، قابلیت اعمال محدودیت بار مصرفی برای مشترکان پر مصرف در ایام پیک فراهم می‌شود که می‌تواند کمک بسزایی به پایداری شبکه و عدم قطع برق سایر مشترکان بویژه مشترکان خانگی داشته باشد.

صادقی خمامی ضمن تشکر از مدیران ادارات، سازمانها و دستگاه‌های اجرایی که همکاری بسیار خوبی در مصرف بهینه انرژی برق دارند، اظهار کرد: هماهنگی لازم با استانداری انجام شده و اکیپ‌هایی در استان گیلان مصرف برق ادارات و دستگاه‌های اجرایی را کنترل و نظارت می کنند.

وی با توجه به محدویت‌های تولید برق در کل کشور، رعایت الگوی مصرف برق از سوی ادارات و سازمان‌ها از جمله حذف وسایل غیرضرور برقی، بهره گیری از دیزل ژنراتورها، استفاده بهینه و کاهش مصرف سیستم‌های سرمایشی در ساعات اوج بار، باید با جدیت صورت پذیرد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در ادامه به مشمولان پاداش برق در گیلان نیز اشاره و عنوان کرد: از ابتدای خردادماه تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار قبض برق مشترکان خانگی در استان گیلان مشمول پاداش شده است.

صادقی خمامی بیان کرد: الگوی مصرف برق در گیلان در فصل پیک، ماهانه ۴۵۰ کیلوات ساعت است که در صورت رعایت این الگو مشترکان در قالب تخفیف‌های بهای برق مصرفی این پاداش را دریافت می کنند.

وی افزود: پاداش های سال جاری بر اساس فرمول ۲۰ برابری است و مشترکان به ازای هر یک کیلووات ساعت کاهش مصرف برق تا ۲۰ برابر پاداش دریافت خواهند کرد و در صورت مراجعه به نرم افزار "برق من" می توانند بر روی قبض برق خود شاهد تخصیص پاداش باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha