ایرنا نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع دارد

زاهدان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان یک رسانه اثرگذار نقش مهمی در اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع در این استان دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل احمد سلامی روز سه شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز زاهدان به مناسبت هفته خبرنگار، بیان کرد: در جهاد تبیین که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده رسانه‌ها نقش اساسی را ایفا کرده و به جامعه اخبار را منعکس می‌کنند در این بین عملکرد دستگاه‌های اجرایی نیز به واسطه ارتباط بین روابط عمومی‌ها و خبرنگاران تبیین می‌شود.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان متمایز با سایر استان‌ها بوده؛ بنابراین جهاد تبیین در این استان الزام بیشتری دارد؛ چرا که دشمن بر روی نقاط ضعف و محرومیت‌ها دست گذاشته، از سوی دیگر همسایگی با ۲ کشوری که کنترل بر روی مرزهای خود ندارند، می‌طلبد تا خدمات نظام به درستی به مردم تبیین و خوراک فکری بویژه برای جوانان تامین شود، در این بین ما به عنوان سربازان رهبر معظم انقلاب مکلف به اجرای جهاد تبیین هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: خبرگزاری ایرنا اتفاقات خوبی را در استان رقم زده و ارتباط بسیار خوبی با دستگاه‌های اجرایی دارد.

وی با بیان اینکه اداره تعاون و دستگاه‌های تابع آن به دنبال صیانت از نیروی کار و اختلاف کارگر و کارفرما هستند، اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار اقدامی در راستای توسعه خدمت‌های دولت الکترونیکی و تسهیل‌گری کارها بوده که در وقت و هزینه کارگر و کارفرما صرفه جویی می‌کند.

سلامی ادامه داد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از این سامانه باید یکبار به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده تا هویت آنان تایید شود و نام کاربری و رمز عبور دریافت کنند، ثبت قراردادهای کار و تمامی مراحل دادرسی کار از طرح دادخواست تا تعیین وقت رسیدگی، ارائه لوایح مربوط و ابلاغ رای از طریق این سامانه انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین این سامانه با ثبت دقیق اطلاعات هر رای، تعارف‌ها و مسائلی که در زمینه قومی و منطقه‌ای وجود دارد را رفع کرده و با توجه به ضرورت حضور و امضاء الکترونیکی اعضا، مشکل حاضر نشدن آنان در هیات‌های حل اختلاف و رسیدگی به دعاوی حل خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت در بحث حمایت از اقشار آسیب پذیر در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی رقم خورد که موضوع کالا برگ الکترونیکی بخشی از آن بشمار می‌رود، به گونه‌ای که قبل از شهادت رئیس جمهور شهید گردش مالی بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریالی بود که سهم دولت از این میزان ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال اعتبارات جهش خوبی پیدا کرده در بخش مشاغل خانگی، همچنین سیاست‌های فعال بازار کار برای حمایت از کارفرما و پرداخت رایانه دستمزد این‌ها اتفاقات خوبی است که در سال گذشته رقم خورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha