اختصاص ۱۵ میلیارد ریال وام مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان فراهان

اراک - ایرنا - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان، از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به‌ گزارش روز سه‌شنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، «سعید نیک‌نام»، افزود: این تسهیلات به ۱۵ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان برای توسعه و تجهیز کارگاه‌های مشاغل خانگی در رشته‌های گلیم‌بافی، منبت‌کاری و میناکاری ارایه شده است.

وی بیان کرد: دارا بودن سهم بالا در ایجاد اشتغال، هزینه‌های پایین تولید، تنوع تولیدات، عدم نیاز به زیرساخت‌های گسترده و نیاز نداشتن به حجم بالای سرمایه‌گذاری باعث می‌شود فرصت‌های اشتغال در این حوزه مطلوب باشد و می‌توان با حمایت از این بخش و فعالان این حوزه‌ها به اشتغال‌زایی و تثبیت اشتغال موجود دست یافت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان گفت: طرح‌های مشاغل خانگی توسط کارگروه اشتغال متشکل از نمایندگان فرمانداری، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث‌فرهنگی بررسی می‌شود و در هر شهرستان از محل فعالیت‌ها بازدید و طرح‌ها بعد از تایید به منظور برخورداری از تسهیلات کم‌بهره به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سپس بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

نیک‌نام با اشاره به اینکه با پرداخت تسهیلات و حمایت از مشاغل خانگی، کارگاه‌های کوچک صنایع‌دستی در شهرستان‌ها توسعه و تجهیز می‌شوند گفت: این مهم در اشتغالزایی و رونق کسب و کارها و حفظ اصالت هنر در استان موثر است.

وی تصریح کرد: متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی می‌توانند برای تکمیل مراحل ثبت نام و دریافت معرفی‌نامه به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان مراجعه کنند.

شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha