طرح زیرگذر- روگذر دهدشت و کلنگی که بر زمین ماند

یاسوج - ایرنا - عملیات احداث زیرگذر- روگذر (تقاطع غیرهمسطح) جاده دهدشت - سوق، ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۹۹ با حضور مسوولان استانی ومحلی کلنگ زنی شد اما به گفته فرماندار کهگیلویه این طرح تاکنون به مناقصه نرفته و اجرایی نشده است.

به گزارش ایرنا، یکی از پروژه‌های عمرانی شهرستان کهگیلویه ساخت تقاطع غیر همسطح بوده که نقشه‌برداری، شناسایی مالکان و معارضان و تجهیز کارگاه آن در چهار راه خروجی دهدشت-پاتاوه-سوق در فروردین ماه سال ۹۷ بررسی شد.

این پروژه که شامل ۲ زیرگذر و روگذر بر روی جاده دهدشت- بهبهان و نیز جاده دهدشت -پاتاوه با سرعت گیرهای مجاور است که با توجه به تردد زیاد در این مسیرها اجرای این طرح یکی از دغدغه های اصلی مردم و مسئولان بوده است.

با توجه به زیر بار ترافیک رفتن جاده ترانزیتی پاتاوه - دهدشت ،روزانه شاهد مشکلات زیادی در چهار راه سوق دهدشت و ورودی بهبهان دهدشت هستیم.

بررسی میدانی خبرنگار ایرنا نشان می دهد که زیرساخت‌های شهری ایجاد شده از جمله خط لوله آب و گاز و همچنین مسیر عبور برق با هزینه های زیادی در مسیر پروژه تعیین تکلیف و جابه جا شده است.

با حل معارضات مردمی و جابه جایی زیرساخت های خدماتی در مسیر اجرای پروژه ساخت زیرگذر- روگذر محور دهدشت_ سوق از اسفند ۹۹ وارد فاز اجرایی شد.

به گفته معاون سابق عمرانی استاندار وقت کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ زنی این طرح ، برای ساخت زیرگذر - روگذر محور دهدشت سوق افزون بر ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه می شود.

کلنگ زیرگذر- روگذر دهدشت همچنان در گِل

قرار بود این طرح در مدت ۱۸ ماه و در ادامه تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت توسط قرارگاه خاتم اجرا شود.

علی نیکزاد ، نایب رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در سفر نظارتی خود به کهگیلویه و بویراحمد، از تقاطع دهدشت - سوق در شهرستان کهگیلویه نیز بازدید و بر تسریع در روند اجرایی آن نیز تاکید کرد.

در نشست جمع‌بندی سفر نایب رئیس وقت مجلس به شهرستان کهگیلویه در خصوص تقاطع غیرهمسطح مصوب شد که قرارداد تکمیلی عملیات باقیمانده قطعه سه پاتاوه به دهدشت (شامل تقاطع‌های ابتدا و انتها)، مشکل معارضین از سوی استانداری و فرمانداری برطرف شود و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز متعهد شد عملیات احداث این زیرگذر و روگذر را حداکثر تا نیمه مرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز کند.

کلنگ زیرگذر- روگذر دهدشت همچنان در گِل

نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید تقاطع غیرهمسطح دهدشت را یکی از مطالبات مردم شهرستان دانست و بر تکمیل آن از سوی قرار گاه تاکید کرد.

حجت الاسلام سید محمد موحد در آن دیدار گفت: نیاز است اداره کل راهداری این استان برای تامین منابع مالی و تسریع در روند اجرایی با رایزنی و همکاری بیشتر با قرارگاه خاتم هرچه زودتر این طرح را تکمیل کند.

بیشتر بخوانید:

تاکید معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ایمن سازی جاده پاتاوه -دهدشت

دستور شهیدجمهور مغفول نماند؛ اختصاص ۱۴۰۰میلیارد ریال برای ایمن سازی جاده ملی پاتاوه-دهدشت

حادثه‌خیزترین نقطه جاده‌ ملی پاتاوه به دهدشت وارد فاز اجرایی شد

اکنون بعد از گذشت پنج سال از کلنگ زنی این طرح مهم و ضروری ، وعده های زیادی از سوی مسئولان مختلف برای اجرای طرح داده شد ولی هیچکدام به سرانجام نرسید.

سید حمزه محقق زاده فرماندار کهگیلویه در نشست خبری هفته جاری خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: احداث پل روگذر و زیرگذر ورودی در ادامه جاده پاتاوه به دهدشت در دستور کار قرار دارد و مناقصه برای اجرای آن با اعتباری افزون بر چهار هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال به زودی برگزار می‌شود.

طول راههای شهرستان کهگیلویه ، یکهزارو ۲۷۲ کیلومتر است که از این میزان ۹۷۰ کیلومتر راه روستایی است.

شهرستان کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۳۲ هزارو ۲۳۰ نفر دارای چهاربخش، چهار شهر و ۱۰ دهستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha