کاروان اورژانس استان مرکزی به مرز مهران اعزام شد

اراک - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: یک کاروان اورژانس از این استان با هدف ارایه خدمات فوریت‌های پزشکی در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) به مرز مهران اعزام شد.

«بهروز ایرانژاد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این کاروان متشکل از ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس سبک، یک خودرو ارتباط رادیویی به همراه ۲۱ کارشناس درمانی و بهداشتی است.

وی بیان کرد: با تفاهمنامه‌ای که با طرف عراقی منعقد شده، اتوبوس آمبولانس‌ها می‌توانند ماموریت آن سوی مرز را در صورت تلفات انبوه در حوادث جاده‌ای، پوشش دهند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی ادامه داد: این کاروان از (امروز) ۲۴ مردادماه جاری تا هفتم شهریورماه در مرز مهران مستقر است و خدمات درمانی و بهداشتی شامل گرمازدگی، کمک به مصدومان احتمالی و کلیه خدمات فوریت‌های پزشکی را ارایه می‌دهند.

ایران نژاد افزود: اورژانس استان مرکزی سال گذشته در آیین پیاده‌روی کربلا به ۲ هزار و ۱۴۶ مصدوم و حادثه دیده حوادث ترافیکی، انتقال بیماران به شهر مهران و یا سایر شهرهای مقصد، خدمات بهداشتی و درمانی ارایه کرد.

استان مرکزی دارای ۳۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهری، ۴۸ پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای، یک پایگاه اورژانس هوایی و چهار پایگاه اورژانس موتوری و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha