تیم درمانی هلال‌احمر گیلان برای خدمات‌رسانی اربعین در نجف مستقر شد

رشت - ایرنا - مدیرعامل هلال احمر گیلان از اعزام تیم درمانی و استقرار درمانگاه این جمعیت برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در نجف اشرف خبر داد.

هادی سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: درمانگاه هلال‌احمر گیلان متشکل از ۴۶ پزشک عمومی، متخصص، پرستار، تکنسین دارویی، خدمات، انتظامات و پذیرش روبروی درب شیخ طوسی حرم مطهر امیرالمومنین علی (ع) جنب فروشگاه محصولات فرهنگی عتبه علویه برای ارائه خدمات درمانی مستقر شده‌است.

وی بیان کرد: مجوز استقرار ۲ موکب درمانی مردمی گیلان (۲ تیم ۲۱ نفره) شامل، موکب محسنین و ۳۱۳ صلوات حضرت مهدی (عج) برای استقرار در کربلا از مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر دریافت شده‌است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اضافه کرد: این موکب‌های درمانی خدماتی اعم از اورژانس، عمومی، تخصصی، توزیع اقلام دارویی، ویزیت، تزریقات، نوار قلب و کنترل قندخون انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ارائه خدمات از سوی امدادگران سلامت مواکب به عنوان برخی از برنامه‌های هلال‌احمر در اربعین حسینی اظهار کرد: این امدادگران به همراه وسایل مورد نیاز کمک‌های اولیه و اقلام ضروری به همراه موکب‌ها اعزام شده‌اند.

وی بیان کرد: ۱۰ امدادگر سلامت در ۱۰ موکب اصلی استان به خادمان موکب‌ها، خدمات درمانی لازم را ارائه می‌دهند و خدمات‌رسانی تیم‌های درمانی و امدادگران سلامت تا پایان اربعین ادامه دارد.

بر اساس آخرین آمار تاکنون؛ ۳۴ هزار و ۸۴۷ گیلانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۳ هزار و ۹۷۰ نفر با پرداخت وجه نقد ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند.

۸۷ هزار نفر عضو هلال‌احمر گیلان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha