۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85566534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش بیش از ۱۱ درصدی ورودی زندانیان به زندان‌های خوزستان

اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان از کاهش ۱۱.۶ درصدی آمار ورودی به زندان‌های استان طی سال جاری خبرداد.

به گزارش ایرنا علی دهقانی سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به طرح سراسری غربالگری و پایش زندانیان در زندان‌های استان بیان کرد: از شهریور ماه امسال طرح سراسری غربالگری به منظور بررسی وضعیت تمامی زندانیان با در نظر گرفتن شرایط اصلاحی و هنجار پذیر شدن آنان در استان اجرایی می‌شود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح، بازبینی پرونده تمامی مددجویان در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی و مطابق با دستورات رییس قوه قضاییه است که بصورت هدفمند، نظام‌مند و نتیجه‌محور در راستای اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی انجام می‌شود.

دهقانی افزود: به واسطه نظارت مستمر و پایش محکومان و همچنین نظارت بر تناسب قرارهای تامین کیفری ورودی به زندان‌های استان کاهش چشمگیری داشته است.

رییس کل دادگستری خوزستان اظهار کرد: در اجرای طرح سراسری غربالگری زندانیان استان، کسانی مشمول ارفاقات قانونی می‌شوند که با شرکت در برنامه‌های اصلاحی، شرایط بازاجتماعی شدن را کسب کرده‌اند و شامل افرادی که وجودشان در بیرون از زندان مخل امنیت و آرامش مردم و جامعه شود، نخواهد بود.

رسیدگی به درخواست عفو زندانیان زن واجد شرایط 

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به شرایط زندانیان زن و ضرورت توجه به حفظ جایگاه زنان در خانواده، گفت: به زودی طرح پایش در اندرزگاه نسوان زندان سپیدار برگزار و کمیسیون عفو نیز در همان مکان تشکیل و درخواست‌های متقاضیان عفو بررسی تا چنانچه زندانیان متقاضی واجد شرایط تشخیص داده شوند، نسبت به پیشنهاد عفو برای آنان اقدام شود.

به گزارش ایرنا، دادگستری خوزستان تلاش دارد تا با برگزاری پویش‌های مختلف و با استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و صلح یاران میزان ورود زندانی و پرونده‌های قضایی به دستگاه قضای استان را کاهش دهد.

سال گذشته از ورود چهار هزار پرونده به دادگستری با اقدامات این‌ نهاد جلوگیری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha