وزارت رفاه می‌تواند شعار «صدای بی صدایان» را عملی کند

تهران- ایرنا- کارشناس رفاه و تامین اجتماعی، با بیان اینکه خدمت‌رسانی به مردم نباید با رویکردهای سیاسی، ایدئولوژیک و جناحی همراه باشد، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند شعار رئیس جمهور مبنی بر «صدای بی‌صدایان» و «قدرت بی‌قدرتان» را عملی سازد.

علی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اشاره به معرفی کابینه پیشنهادی رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی و معرفی احمد میدری برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: مجلس در ادوار گذشته با رویکرد سیاسی و جناحی و نیز دستگاه‌محوری گزینه های پیشنهادی کابینه را مورد بررسی قرار می‌داد و کمتر وزیران پیشنهادی با رویکرد وظیفه‌محوری و ذی‌نفع‌محوری وزارتخانه مورد بررسی قرار می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه وقتی نگاه دستگاه‌محوری متوجه یک وزارتخانه باشد، هر دستگاه به ویژه شرکت‌های آن به مثابه طعمه یا لقمه‌ای دیده می‌شود که باید منافع آن تقسیم و تسهیم شود، افزود: این در حالی ا ست که با رویکرد ماموریت محور هر وزارتخانه، باید مطالبات و انتظارات مردم از آن دستگاه مورد کنکاش قرار گیرد و روش ها و برنامه وزیر پیشنهادی برای استیفای حقوق مردم و عمل به تکالیف قانونی، ملاک بررسی باشد.

وزارت رفاه می‌تواند شعار «صدای بی صدایان» را عملی کند


برنامه‌های وزیر پیشنهادی رفاه باید با نگاه ذینفع محوری مورد بررسی قرار گیرد

کارشناس رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه در موضوع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید عمل به وظایف و نتایج آن برای ذی نفعان این وزارتخانه مورد توجه باشد، افزود: همه اقدامات وزارتخانه و وزیر مربوطه باید در جهت توجه به رفع مشکلات ذینفعان واقعی وزارتخانه باشد تا بتوان گفت که موفق بوده ‌است.

حیدری از این وزارتخانه به عنوان دستگاهی برای همه ایرانیان یاد کرد که گستره جمعیتی افراد ذی مدخل، ذیربط و ذینفع آن به وسعت کل ایران است.

وی افزود: تمامی افراد جامعه اعم از کارمندان، کارگران و مشاغل آزاد، کارفرمایان، پیمانکاران و صاحبات مشاغل به نوعی با خدمات و پوشش‌های حمایتی این وزارتخانه در حوزه‌های تامین اجتماعی و رفاه اجتماعی در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر افراد بیمه شده و مستمری بگیر، گروه های کم درآمد جامعه همچون مددجویان، توانخواهان، اقشار آسیب پذیر اجتماعی و افراد در معرض مخاطرات اجتماعی نیز به نوعی با وزارت رفاه مرتبط هستند و خدمات دریافت می کنند.

کارشناس رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه این وزارتخانه از پیش از تولد تا پس از مرگ افراد را شامل می شود، اظهار داشت: به عبارت دیگر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر خلاف دیگر وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی که به یک قشر خاص اختصاص دارد، به طور مستقیم و به صورت مستمر با مردم در ارتباط است.

حیدری افزود: هر فردی در جامعه در هر شرایطی که باشد اعم از شاغل، بیکار، ازکارافتاده، مددجو و کارفرما در طول عمر خود حداقل ماهی یک بار با یکی از حوزه های امدادی، حمایتی و بیمه ای وزارت کار در ارتباط است.

کارشناس رفاه و تامین اجتماعی تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک دستگاه خدمت رسان به عامه مردم شناخته می شود و نباید در ارایه خدمات خود رویکردهای سیاسی، ایدئولوژیک و حزبی و جناحی اعمال کند.

وی ادامه داد: ارایه خدمت به همه ذینفعان وزارت تعاون باید بی دریغ و بی شائبه و بدون سوگیری و بدون تبعیض باشد تا پوشش ها و خدمات امدادی، حمایتی و بیمه ای مورد نیاز را بر اساس قانون دریافت کنند.

وزارت رفاه می‌تواند شعار «صدای بی صدایان» را عملی کند

وزارت رفاه باید شعار رئیس جمهور را عملی سازد

کارشناس رفاه و تامین اجتماعی با بیان اینکه رئیس جمهور دولت خود را «صدای بی صدایان و قدرت بی قدرتان» و «دولتی برای ایران» نامیده است، گفت: یکی از وزارتخانه‌هایی که می‌تواند این شعار را عملی سازد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

حیدری ادامه داد: وزارت تعاون باید مدعی العموم اجتماعی اقشار ضعیف جامعه، فقرا، فرودستان و محرومان باشد و حقوق آنان را در نظامات تصمیم سازی، تصمیم گیری، اجرایی و نظارتی کشور پی جویی کرده و پاس بدارد پس می توان گفت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزیری است که می توان آن را وزیری برای ایران نامید.

به گزارش ایرنا، احمد میدری اقتصاددان و نماینده آبادان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی که در آن دوره در کمیسیون اقتصادی مجلس عضویت داشت، از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شده است.

میدری ۶۱ ساله که دارای دکترای تخصصی اقتصاد و کارشناسی ارشد توسعه و برنامه‌ریزی اقتصادی از دانشگاه تهران است، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود.

میدری سابقه تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه شهید چمران اهواز را نیز دارد و در سال ۱۳۸۲، دوره کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی دانشگاه سازمان ملل را نیز طی کرده‌است.

در انتخابات زودهنگام چهاردهم دوره ریاست جمهوری در ایران، احمد میدری به عنوان مشاور اقتصادی مسعود پزشکیان، نامزد جبهه اصلاحات، در برنامه میزگرد اقتصادی شبکه یک سیما حاضر شد. میدری در این میزگرد آموزش و بهداشت را به عنوان دو کالای عمومی معرفی کرد که باید خارج از نظام بازار در اختیار شهروندان قرار گیرد. این اقتصاددان بازسازی اقتصادی بر اساس عدالت اجتماعی را ایده اصلی پزشکیان دانست.

از سوابق آموزشی و پژوهشی میدری می‌توان به عضویت در هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و آبادان و پژوهشگر مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha