۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 85566572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اراضی ملی امیدیه به ارزش بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال رفع تصرف شد

اهواز - ایرنا - رییس اداره راه و شهرسازی امیدیه از رفع تصرف و خلع ید اراضی دولتی این شهرستان به ارزش ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

حسین قنبری روز سه شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با اشاره به اقدامات انجام شده با هدف پیشگیری و مبارزه با پدیده زمین‌خواری و فرهنگ‌سازی در این زمینه بیان کرد: صیانت از بیت‌المال و حفاظت از اراضی دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است که همه دستگاه های اجرایی باید به این موضوع توجه کنند.

وی بیان‌کرد: پس از اطلاع از یک فقره تصرف غیرقانونی با همکاری نیروهای انتظامی و با تلاش یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نسبت به رفع تصرف اراضی مربوطه اقدام شد.

رییس اداره راه و شهرسازی امیدیه همچنین به نقش مهم گزارش‌های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند.

وی اظهار کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین‌خواری با سامانه تلفن گویا ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هر گونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی واقع در شهرستان امیدیه اعلام کنند.

قنبری با بیان اینکه هر گونه اقدام فیزیکی مانند دیوار و فنس‌کشی در اراضی ملی و دولتی ممنوع بوده و تصرف اراضی ملی و دولتی به شمار می‌رود گفت: با پایش روزانه توسط عوامل یگان حفاظت اراضی شهرستان، عرصه بر متصرفان اراضی ملی تنگ شده است.

به گزارش ایرنا استان خوزستان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت داشته و یکی از استان‌های پرجمعیت کشور به شمار می‌رود.

چندی پیش ۱۲۶ هزار مترمربع از اراضی ملی استان به ارزش بیش از سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال رفع تصرف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha