افزایش خدمت رسانی مواکب بصره به زائران/ حمایت از محور مقاومت در پیاده روی اربعین

آبادان - ایرنا - مسئول مواکب اربعین حسینی بصره با بیان اینکه خدمت‌رسانی مواکب اربعین حسینی از نقطه صفر مرزی تا مرکز استان بصره برای نسبت به سال گذشته افزایش یافته است گفت: همچنین مردم استان بصره به نشان حمایت از محور مقاومت تصاویری از شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت را بر روی لباس خود نصب و قدم‌های خود را نذر شهدای می‌کنند.

حجت الاسلام رعد القاهری سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در شلمچه اظهار کرد: مواکب مستقر در مسیر پیاده‌روی اربعین (مشایه) از شلمچه تا انتهای حوزه استحفاظی استان بصره به صورت ۲۴ ساعته مشغول خدمت رسانی به زائران از کشورهای مختلف هستند.

وی افزود: هر روز هزاران زائران از مرزهای استان بصره وارد عراق می‌شوند و در مسیر پیاده‌روی اربعین به زائران عراقی می‌پیوند که در این مسیر مواکب حسینی مشغول خدمت رسانی به آنها هستند.

حجت الاسلام القاهری گفت: بیش از ۲۰۰ موکب در مسیر شلمچه تا بصره مستقر و خدمت رسانی به زائران ایرانی را برعهده دارند.

وی افزود: به منظور ابراز همدردی مردم عراق با اهالی غزه و محکوم کردن جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی در به شهادت رساندن مردم بی دفاع، مواکب حسینی در استان بصره پرچم‌های این رژیم و آمریکا را زیر پای زائران قرار داده تا لگدمال شوند.

مسئول مواکب اربعین حسینی بصره ادامه داد: همچنین مردم استان بصره به نشان حمایت از محور مقاومت تصاویری از شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر شهدای مقاومت را بر روی لباس خود نصب و قدم‌های خود را نذر شهدای می‌کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی (ع) است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند.

هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha