۲۸ درصد تعهد اشتغال استان زنجان محقق شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت:طبق اطلاعات ثبت شده دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد ۲۸ درصد تعهد اشتغال استان در سال جاری محقق شده است که این روند باید شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طیب جعفری رور سه‌شنبه در جلسه شورای اشتغال استان، افزود: امسال ایجاد ۱۱ هزار و ۵۷ شغل جدید در استان هدفگذاری و سهم شهرستان‌ها نیز بر اساس جمعیت، وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری در آنها، تعیین و ابلاغ شده است.

وی گفت: میزان تعهد اشتغالزایی استان برای دانش آموختگان در سال جاری، چهار هزار و ۴۹۹ نفر معادل ۴۰ درصد کل اشتغال استان است.

این مسوول افزود: ایجاد اشتغال، تابع مداخلات مستقیم دستگاههای اجرایی با پرداخت تسهیلات و همچنین بهبود شرایط کسب و کار در استان است از این رو تلاش می کنیم با بهره‌گیری از روش های موجود، اشتغال هدفگذاری شده را محقق سازیم.

جعفری ادامه داد:سال گذشته با ایجاد حدود ۱۶ هزار شغل، عملکرد استان در عملیاتی کردن تعهد اشتغال به ۱۰۹ درصد رسید و استان در این زمینه در ردیف برترین های کشور قرار گرفت.

وی افزود: بیشترین سهم اشتغال استان در سال‌ گذشته به میزان ۴۲ درصد در بخش خدمات و ۳۱.۵ درصد در بخش کشاورزی بوده است.

جعفری با بیان اینکه ۶۶ درصد اشتغال سال گذشته استان به مردان و ۳۴ درصد به زنان اختصاص داشته است، اضافه کرد: ۵۷.۷ درصد اشتغال استان در سال گذشته در مناطق شهری و ۴۲.۳ درصد در مناطق روستایی بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: سال گذشته شهرستان‌های طارم، ماهنشان و سلطانیه کمترین اشتغال را به خود اختصاص دادند که باید امسال به این موضوع توجه لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ نیز تعهد اشتغال استان، ایجاد ۱۴ هزار و ۶۴۹ فرصت شغلی با کمک دستگاه های اجرایی بود که با همراهی تمامی آنها اطلاعات ۱۷ هزار و ۸۷۷ شاغل جدید در سامانه رصد ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha