صالحی آینده‌ای روشن‌تر را در موسیقی رقم خواهد زد / حضور او در فرهنگ و هنر غنیمت است

تهران- ایرنا- مدرس دانشگاه و کارشناس موسیقی گفت: حضور سیدعباس صالحی را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید غنیمت شمرد و با نگاه توسعه‌محور و عدالت‌پروری که از او سراغ دارم آینده‌ای روشن‌تر را در این حوزه به ویژه موسیقی می‌توان متصور شد.

رضا مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی ایرنا درباره سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: او شخصیتی موجه به لحاظ علمی و دینی و توانا در عرصه مدیریت است که در دولت دوازدهم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خوبی راهبری کرد.

مدرس دانشگاه و کارشناس موسیقی افزود: صالحی جایگزین مناسبی برای مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی در سمت مدیر مسئولی روزنامه اطلاعات است که با حکم رهبر معظم انقلاب در این جایگاه منصوب شده است، باید وجود صالحی را در این وزارتخانه غنیمت شمرد و آینده‌ای روشن‌تر را در حوزه فرهنگ و هنر متصور شد.

صالحی آینده‌ای روشن‌تر را در موسیقی رقم خواهد زد / حضور او در فرهنگ و هنر غنیمت است
رضا مهدوی، مدرس دانشگاه و کارشناس موسیقی

صالحی با انتخاب مدیران شایسته فضای معتدلی را رقم خواهد زد

پژوهشگر موسیقی اظهارداشت: بدون شک صالحی در انتخاب مدیران و مشاوران خود آسیب‌شناسی خواهد داشت و طبیعی است هر فردی بهتر از دیگران نقاط قوت و ضعف خود را می‌داند و در رفع و تقویت آن می‌کوشد. انتخاب مدیرانی که در مجموعه‌های مختلف وزارتخانه با محتوای کتاب، آموزش، موسیقی، اجرا، حمایت، تجربه، اعتدال و دانش فرامدیریتی دارند و در گذشته هم انتخاب‌های خود او بوده، می‌تواند فضای کاری معتدلی را رقم بزند.

مهدوی با اشاره به برنامه‌های ارایه شده توسط صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت چهاردهم گفت: برنامه هفتم توسعه قطعا مدنظر سیدعباس صالحی خواهد بود اما نکته مستور مانده از ۶ برنامه قبل و نیز برنامه هفتم آن است که هیچ‌گاه مستقیم به هنرها به ویژه فن موسیقا پرداخته نشده و گاه در چند دوره قبل فقط به صنعت سینما اشاره شده است؛ امیدواریم از زمان صدارت ایشان با نگاه توسعه‌محورانه و عدالت‌پروری شاهد توفیقات روز افزون در پهنه موسیقی ملی ایران باشیم.

صالحی به یک‌سونگری مدیریتی در فرهنگ و هنر پایان دهد

مهدوی درباره انتظارات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت چهاردهم اظهارداشت: جامعه هنری ایران بسیار شریف و نیازمند توجهات جدی از سوی دولتمردان است که امیدواریم در این دولت بیشتر از گذشته، هنرمندان و فعالیت آنان مورد توجه قرار گیرد و شاهد جذب حداکثری از سلایق و افکار باشیم.

مدرس دانشگاه و کارشناس موسیقی گفت: شایسته است در دولت چهاردهم، از مدیران با تجربه و با دانشی که در دولت‌های گذشته و به ویژه دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف بدنه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سوابق ارزشمندی داشته و بسیاری از اهالی هنر به خصوص موسیقی از عملکرد آنان رضایت دارند، بهره کافی برده شود و این مسئولان در جایگاه‌های بالاتری خدمت کنند.

وی با بیان اهمیت مدیریت چندجانبه‌نگری و تمامیت‌خواهی افزود: در کلان مدیریت باید افرادی بر مسند بنشینند که به تمامیت ایران و هنرمندان حقیقی معتقد باشند و نه به تمامیت‌خواهی‌های شخصی و جناحی و حزبی و با دورنمایی به دیگر ملل که ریشه‌ها و پیوندهای عمیق با ایران فرهنگی و گذشته‌های دور دارند، حلقه وصلی به وجود آید تا در تبادلات فرهنگی و هنری بتوان به صورت همه‌جانبه به توسعه کمی و کیفی دست یافت.

این منتقد هنری بیان کرد: امیدواریم در دولت چهاردهم شاهد یک‌سونگری و حلقه مشاورانی که در دولت‌های گذشته وجود داشت، نباشیم، چنین رویکردی در این دوره تکرار نشود و زمینه برای حضور خادمان حقیقی مردم در وهله اول و در وهله دوم دلسوز برای هنر ایران و هنرمندان صاحب سبک و شیوه ایرانی در راستای خلق و تولید آثار شایسته فراهم شود.

ایجاد وفاق ملی میان هنرمندان

مهدوی اظهارداشت: امیدواریم در دولت چهاردهم، فضای ممیزی و نگاه امنیتی به هنرمندان کاسته شود تا شاهد یک وفاق و آشتی ملی میان هنرمندان طراز اول کشور با حاکمیت و مدیران مجموعه‌های مختلف باشیم. متاسفانه مدتی است شکاف عمیقی به وجود آمده و شاهد دودستگی‌هایی به دلیل عوامل گوناگون از جمله بی‌تدبیری برخی مدیران دهه هفتاد تاکنون هستیم.

کارشناس موسیقی با اشاره به بودجه جشنواره موسیقی فجر گفت: متاسفانه سال گذشته آن طور که شایسته و بایسته بود، اقدام مناسبی برای تخصیص بودجه نه فقط برای جشنواره موسیقی فجر بلکه در کلان انجام نشد و عددی کمتر از آنچه که میانگین بود و اندک باز هم کوچکتر در کل تخصیص یافت و متاسفانه معیار افزایش هر سال منوط به بودجه سال گذشته است.

صالحی آینده‌ای روشن‌تر را در موسیقی رقم خواهد زد / حضور او در فرهنگ و هنر غنیمت است

ردیف بودجه مستقل جشنواره‌های ملی موسیقی

مهدوی افزود: امیدواریم دولت چهاردهم بتواند ردیف بودجه مستقل جشنواره‌های ملی از جمله جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر که امسال چهلچراغ آن روشن می‌شود، با رقم‌های دو سه برابری نسبت به سال گذشته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص دهد.

وی با اشاره به تغییر نام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: شایسته است نام این نهاد به وزارت فرهنگ و هنر که خواسته طیف وسیعی از هنرمندان و مردم دوستدار هنر است، تغییر کند و همین طور نام دفتر موسیقی به عنوان درست و صحیح گذشته خود یعنی «مرکز موسیقی ایران» بازگردد.

مدرس دانشگاه گفت: خوب است که وزارتخانه‌ها به واسطه پیوست مهندسی فرهنگی در تمامی بخش‌ها از نخبگان هنری به عنوان مشاور بهره بگیرند تا بیش از پیش شاهد شکوفایی فکر، اندیشه و عمل در کلان جامعه ایرانی باشیم.

صالحی آینده‌ای روشن‌تر را در موسیقی رقم خواهد زد / حضور او در فرهنگ و هنر غنیمت است
سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایرنا، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه و سیدعباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شد.

صالحی متولد ۱۳۴۳ در مشهد و فرزند مرحوم آیت الله میرزاحسن صالحی (متوفی ۱۳۹۶) است. او دانش آموخته علوم حوزوی و در دانشگاه نیز فلسفه خوانده است، در دو حوزه علمیه مشهد و قم در محضر آیات عظام وحید خراسانی، جواد تبریزی، سید عزالدین زنجانی، میرزا علی آقا فلسفی و دیگران تلمذ کرده؛ هرچند لباس روحانیت به تن ندارد.

صالحی همچنین در مباحث فلسفی از محضر استادان ابراهیمی دینانی، انصاری شیرازی، جوادی آملی و حسن‌زاده آملی بهره برده است. او از سال ١٣٧٠ تاکنون دروس مرتبط با فقه و فلسفه و کلام اسلامی را در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است.

صالحی در دولت یازدهم به معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد و ۲۸ مهر ۱۳۹۵ بعد از استعفای وزیر وقت فرهنگ به سرپرستی این وزارتخانه منصوب و ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ از سوی حسن روحانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

وی از ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در موسسه اطلاعات و روزنامه اطلاعات و مدیرمسئول این روزنامه منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha