۶۷ هزار بیمار خاص در آذربایجان‌شرقی نشان‌دار شدند + فیلم

تبریز- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: ۶۷ هزار بیمار خاص در این استان نشان‌دار شده‌ و مشمول خدمات بیشتر بیماران خاص شده‌اند.

«وحید مجیدی» روز سه شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی به مناسبت روز خبرنگار افزود: در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج(سخت علاج) برای بیماران نشان دار استان هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه با وجود محدودیت های مالی تلاش می شود با ارایه خدمات به این بیماران از دغدغه این افراد و خانواده های آنها کاسته شود، اظهار کرد: در ۲ سال گذشته ۱۰۷ بیمار خاص و صعب العلاج زیر پوشش بیمه سلامت و تامین اجتماعی قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با بیان اینکه با احتساب بیماران خاص زیر پوشش تامین اجتماعی، حدود ۱۴۰ هزار بیمار خاص در استان نشان‌دار شده و از خدمات بیشتر بیمه سلامت و تامین اجتماعی بهره مند هستند، گفت: افرادی که دارای بیماری خاص مانند فشار خون، دیابت، آسم، بیماری های ریوی، قلبی، متابولیک و انواع سرطان و انواع پیوندها هستند برای استفاده از مزایای صندوق بیماری های خاص می توانند با مراجعه به بیمه سلامت یا تامین اجتماعی و ارایه مدارک لازم، نشان دار شوند.

مجیدی، ادامه داد: اکنون سازمان های بیمه سلامت و تامین اجتماعی «خریدار بیماری» هستند و برای درمان بیماران هزینه پرداخت می کنند در حالی که باید به سمت «خریدار سلامت» پیش بروند و برای پیشگیری از بیماری و حفظ سلامت مردم هزینه کنند.

۶۷ هزار بیمار خاص در آذربایجان‌شرقی نشان‌دار شدند

۳۵ هزار میلیارد ریال برای درمان و سلامت بیمه شدگان آذربایجان شرقی هزینه شد

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته برای جمعیت حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری تحت پوشش بیمه سلامت استان حدود ۳۵ هزار میلیارد ریال از بابت خرید خدمت از موسسات و مراکز درمانی در حوزه درمان و سلامت بیمه شدگان هزینه شده است که با احتساب هزینه های خرید خدمت سازمان تامین اجتماعی این مبلغ به بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال می رسد.

مجیدی، ادامه داد: از مجموع بیمه شدگان بیمه سلامت استان، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شدگان روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، ۲۸۰ هزار کارمندان دولت، بازنشستگان و خانواده های آن ها، ۱۴۵ هزار نفر بیمه شده صندوق سایر اقشار و ۵۵۰ هزار نفر بیمه شده صندوق بیمه ایرانیان هستند.

وی با اشاره به اینکه حق بیمه پنج دهک جامعه در اجرای قانون برنامه هفتم رایگان شده است، یادآور شد: مجموع این افراد حدود ۴۵۰ هزار نفر هستند که تحت پوشش هیچ یک از صندوق های بیمه نیستند و حق بیمه آن ها را دولت پرداخت می کند.

مجیدی، افزود: ۱۰۰ هزار نفر نیز در قالب دهک های ششم تا دهم از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند به طوری که افراد حاضر در دهک ۶ حدود ۲۰ درصد، دهک هفت ۳۰ درصد، دهک هشت ۴۰ درصد و دهک ۹ نیز ۵۰ درصد حق بیمه سالانه را پرداخت می کند.

خبرنگاران نقش خطیری در اطلاع رسانی و ایجاد فضای شفافیت در جامعه بر عهده دارند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به ۱۷ مرداد و گردامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش خطیری در اطلاع رسانی و ایجاد فضای شفافیت در جامعه بر عهده دارند.

مجیدی، با اشاره به شرایط کنونی جامعه و بمباران اطلاعاتی، افزود: نقش خبرنگاران در این شرایط خاص جامعه در زمینه شفاف سازی اطلاعات مهم و تاثیرگذار است.

وی با قدردانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی در اطلاع رسانی دقیق و شفاف در جامعه، اظهار کرد: امید است دولت جدید با ایجاد بستری بهتر، شرایط لازم برای اطلاع رسانی بیشتر و ایجاد شفافیت را فراهم کند تا شاهد روزهای درخشانی در حوزه رسانه و خبرنگاری باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha