۲۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85566691
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار به میراث‌فرهنگی همدان اختصاص یافت

همدان-ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: در سه حوزه گردشگری ، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی از اعتبارات استانی، مبلغ هزار و ۸۰ میلیارد ریال به این اداره‌کل اختصاص یافته که در قالب ۷۹ پروژه در حال انجام است.

محسن معصوم علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال اعتبارات به استان دیر ابلاغ شده است در حالی که این اداره کل در مهلت قانونی که پایان شهریورماه است، نسبت به جذب اعتبارات اقدام کرده و سهم هر شهرستان بر اساس شاخص‌های تخصیصی ابلاغی مشخص و هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: کار مرمت بناها و آثار تاریخی باید با دقت و ظرافت انجام شده و کاری تخصصی و زمان بر است که با همکاری پیمانکاران تخصصی واجد شرایط اقدام‌های اجرائی به شکل مناسبی در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: هم اکنون تمامی اعتبارات در سطح شهرستان‌های استان توزیع و تخصیص یافته و تا پایان سال مالی پایان تمامی اقدام‌های عمرانی، مرمتی و اجرایی پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، استان همدان با بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه حکیم بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهم ترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران استان همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha