نیروگاه های آذربایجان شرقی ۹۷۴ میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند

تبریز - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تا ۱۵ مردادماه، ۹۷۴ میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای تولید برق در استان مصرف شده است.

به گزراش ایرنا از روابط‌ عمومی این شرکت، نادر کمالی روز سه شنبه با بیان این خبر اظهار کرد: میزان گاز توزیعی در بخش نیروگاهی به نسبت مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته شاهد کاهش مصارف خانگی و مدیریت مصرف توسط خانوارها بودیم که بر اساس تحلیل آماری طرح پلکانی گازبها و عدالت‌محوری در پرداخت‌ها تأثیر مطلوبی در تحقق این مهم داشته است.

کمالی اضافه کرد: در سال گذشته بیش از ۵۳ درصد مشترکین گاز در استان با رعایت صرفه‌جویی از قبض رایگان بهره‌ مند شدند و تنها درصد کمی از مشترکان در ردیف مشترکان بد مصرف قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: در سایه مدیریت مصرف گاز در سال گذشته، گاز تحویلی به بخش‌های صنایع، فولاد و نیروگاه نیز رشد قابل‌ توجهی داشت.

آذربایجان شرقی دارای سه نیروگاه تبریز، سهند و صوفیان با ظرفیت تولید بیش از ۲ هزار مگاوات برق است که به طور متوسط در شبانه روز هشت میلیون متر مکعب گاز مصرف می کنند.

در زمان حاضر یک میلیون و ۲۲۱ هزار و ۱۶۶ خانوار شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی از انرژی پاک گاز طبیعی بهره مند هستند و گازرسانی به بخش های صنعتی و تولیدی در استان هم ردیف با افزایش بهره مندی خانگی تداوم دارد و شمار واحدهای صنعتی گازدار در استان نیز به ۱۰ هزار و ۲۷۴ واحد افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha