بودجه برای نگهداری استادیوم یادگار امام(ره) تبریز نداریم + فیلم

تبریز- ایرنا- رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان، استادیوم یادگار امام(ره) را به طور مقطعی در اختیار باشگاه تراکتور قرار می‌دهد ولی در طول فصل حتی بودجه مشخص برای نگهداری استادیوم در اختیار ندارد.

به گزارش ایرنا، جواد ششگلانی روز سه شنبه در جلسه هیات فوتبال آذربایجان شرقی که با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شد، اظهار کرد: تیم‌های فوتبالی با سطح استاندارد AFC و فدراسیون فوتبال در استان‌ها کاهش یافته و در استانی با کلاس آذربایجان شرقی فقط ۲ باشگاه استاندارد تراکتور و مس سونگون را داریم و بقیه باشگاه‌ها در چارچوب بخش خصوصی بوده و از استاندارد لازم برخوردار نیستند و تنها به مدت یک یا ۲ سال فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه فوتبال در شهرستان‌هایی که اسپانسر (حامی مالی) وجود ندارد و بخش خصوصی نیز وارد نمی‌شود، نداریم و هیات‌های شهرستانی به رغم داشتن ظرفیت‌های منطقه ای خود ولی با هزار مشکل فعالیت می‌کنند بنابراین بیشتر به اجرای برخی برنامه‌های مقطعی مانند استعدادیابی روی می‌آوریم.

وی ادامه داد: باشگاه تراکتور در دست بخش خصوصی است و یک نفر برای آن هزینه می‌کند در حالی که از لحاظ اقتصادی هیچ درآمدی ندارد و فقط هزینه است از سویی دولت نیز برای کمک به بخش خصوصی برنامه ندارد.

ششگلانی تاکید کرد: گاهی کمک به تیم‌های ورزشی از روی علاقه است و برخی از تیم‌ها با هزینه اولیای بازیکنان اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌ها با مشکلات بسیاری می‌توانند برای مسابقات استانی، تیم آماده کنند، اظهار کرد: رفع این چالش نیازمند فکر و برنامه است.

رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی با اشاره به تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر اختصاص درصدی از درآمد آن به استان‌ها، گفت: از زمان روی کار آمدن اقای ستوده نژاد به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان، اقدامات خوبی در راستای زیرساخت‌های ورزشی استان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه ورزش استان نیازمند پیگیری و حمایت‌های مادی ملی است، اظهار کرد: شهرستان‌هایی داریم که ۲۰ سال است زمین چمن دارند اما نمی‌توان در آن فوتبال بازی کرد زیرا استاندارد نبوده و رسیدگی لازم انجام نگرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha