پرواز با پاراگلایدر در ارتفاعات علم کوه کلاردشت ممنوع شد +فیلم

نوشهر - ایرنا - عابدین فقیه نصیری فرماندار کلاردشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر نظارت و توجه بیشتر دستگاه های نظارتی در ورود و خروج افراد به عنوان کوهنورد و طبیعت گرد برای گذر از دامنه های "حصارچال " و صعود به "علم کوه " گفت: در هیچ شرایطی اجازه پرواز به افراد با پاراگلایدر در این منطقه داده نمی شود و درصورت هرگونه حادثه مسوولیت این اتفاقات به پای دستگاه های نظارتی و خود آن فرد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روز جمعه - ۱۹ مرداد ماه جاری- ، جوانی ۳۱ ساله اهل استان بوشهر حوالی ساعت پنج صبح در دامنه های حصار چال محدوده علم کوه پس از صعود بعد از مدت زمان کوتاهی به علت نقص فنی، پاراگلایدر او سقوط می کند که متاسفانه از ناحیه صورت، پا، کمر و دست دچار شکستگی و آسیب دیدگی شدید می شود.

بنا به گزارش مسوول هلال احمر کلاردشت این ماموریت امداد رسانی به این فرد آسیب دیده حدود ۹ ساعت به علت سخت گذر بودن مسیر و زمانبر شدن انتقال او با قاطر زمان برد که در نهایت وی به بیمارستان قائم کلاردشت برای مداوا انتقال داده شد که متاسفانه به علت وخیم بودن حال او طبق اخرین گزارش ها، این خلبان مصدوم به تهران اعزام کردند.

قله مرتفع علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد. این قله بعد از دماوند که پنج هزار و ۶۷۱ متر ارتفاع دارد، دومین قله مرتفع ایران به شمار می رود.

دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.

این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای چهار هزار متر و داشتن یخچال های متعدد، برف چالها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی ۲۵ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha