محموله چهار تنی قاچاق چوب در چهارمحال و بختیاری کشف شد
عکس تزئینی است

شهرکرد - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای ماده ۲۵ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید اقدامات حفاظتی محموله چهار تنی قاچاق چوب در شهرستان اردل کشف و ضبط شد.

سرهنگ صادق محمدی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: قاچاق‌چیان پس از قطع درختان قصد حمل چوب‌های جنگلی بلوط به خارج از استان را داشتند که پس از شناسایی و هماهنگی با مراجع قضایی شناسایی و دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: در این عملیات ۲ نفر قاچاق‌چی دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین طی ۲ روز گذشته در راستای حفظ انفال و مبارزه با قاچاق چوب و زغال متخلف را که اقدام به قطع ۳۰ اصله درخت بلوط در منطقه جنگلی شهرستان اردل کرده بودند شناسایی و توقیف شدند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۰ تن و ۳۶۵ کیلو چوب، یک تن و ۳۰۵ کیلو زغال و چهار هزار و ۱۸۰ کیلو محصولات فرعی مرتعی در چهارمحال و بختیاری کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: از مردم و دوست داران طبیعت تقاضا می‌شود چنانچه تخلفی در عرصه های ملی جنگلی و مرتعی اعم از تصرف عدوانی ،قاچاق چوب، احداث کوره زغال ،قطع درختان جنگلی و سایر موارد در حوزه منابع طبیعی مشاهده کردند مراتب را از طریق کد امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۳۱۰هزار هکتار عرصه ملی تحت حفاظت یگان حفاظت منابع طبیعی استان چهار محال و بختیاری وجود دارد که از این مجموع ۳۱۰ هزار هکتار عرصه جنگلی و ۹۹۰هزار هکتار عرصه مرتعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha